Star Alliance
Загальна інформація
-
Назва: Star Alliance
-
Створений 14 травня 1997 року
-
Штаб квартира: Франкфурт-на-Майні, Федеративна Республіка Німеччина
-
Слоган: "The Wаy The Earth Connects"
-
Бонусна програма: Frequent flyer program
-
Розмір флоту: 5033
-
Кількість напрямків: 1269
-
Країн напрямків: 193
-
Повноправні члени: 26
-
Афілійовані: 40
Повноправні члени альянсу
Star Alliance
Про альянс
Star Alliance – найбільший альянс авіакомпаній у світі. Був заснований задля досягнення більш ефективного рівня співробітництва операторів комерційних перевезень. Члени авіаальянсу є юридично самостійними підприємствами, однак вони працюють у єдиній системі бронювання, впроваджують спільні бонусні програми для клієнтів та виконують рейси за узгодженим між собою розкладом.
Головний офіс об'єднання розташований у Франкфурті-на-Майні (ФРН). До складу Star Alliance входять 26 перевізників і без права голосу — близько 40 пов'язаних із ними дочірніх структур. Парк літаків його компаній оцінюється у 5,03 тис. машин. За день організовують понад 19 тис. рейсів, польоти здійснюють до 195 країн, тобто практично по всьому світу. Сумарний річний пасажиропотік компаній авіаційного альянсу перевищує 762 млн осіб.
Історичний шлях альянсу
Star Alliance засновники створили у травні 1997 р. У їхній ролі виступили п'ять авіакомпаній:
- німецька Lufthansa;
- канадська Air Canada;
- таїландська Thai Airways International;
- американська United Airlines;
- шведська Scandinavian Airlines.
У тому ж році авіаальянс розширився за допомогою залучення американських перевізників. До жовтня він обслуговував авіарейси до 720 аеропортів у 110 країнах світу, парк повітряних суден налічував 1,65 тис. одиниць. У 2000 р. альянс запустив свої перші бізнес-кластери в США, Німеччині та Таїланді, створив групу управління організацією та заснував виконавчі органи.
Програма просування бренду була унікальною на той момент: компанії запустили у продаж так звані авіаквитки "Навколо світу". Їх купівля надавала право пасажирам за доступними цінами вирушати в будь-які рейси з пересадками в півтора десятки міст з обмеженням сумарної протяжності маршрутів у 37 тис. км. Клієнти отримували своєрідний дешевий абонемент на подорожі.
До 10-річного ювілею з дня створення альянсу його перевізники робили вже 16 тис. перельотів за день. Рейси здійснювалися до пунктів призначення у 155 країнах. Загалом послугами компаній Star Alliance користувалася 406 млн людей за рік – це близько 30% від усіх пасажирів літаків у світі. У компаніях працювали на той момент 405 тис. пілотів та бортпровідників.
У 2009 р. американський оператор авіаперевезень Continental Airlines став 25-м членом організації, перейшовши в неї з SkyTeam. Міграція компанії стала першим в історії випадком зміни альянсу. Надалі кількість учасників Star Alliance трохи змінювалася через розпад або злиття деяких з них. Крім того, окремі компанії залишали альянс, а інші вступали до нього.
Особливості роботи авіакомпаній у складі Star Alliance
Ще 2004 р. в організації було запроваджено різні статуси перевізників. Йдеться про повноправних членів союзу та про його регіональних учасників, які можуть увійти до альянсу лише за рекомендацією перших. На практиці ж авіакомпанії, які перебували у Star Alliance, надавали статус "підшефних" своїм афілійованим структурам. Такий крок був спрямований на те, щоб під крилом авіаційного альянсу вивести на великий ринок власних дрібних операторів, які працюють у дешевому сегменті перевезень.
На сучасному етапі такий поділ учасників скасовано. Це рішення було ухвалено після розслідування, яке провели регулятори ЄС. За фактом союз був мегакорпорацією, учасники якої, включаючи афілійованих, взаємно узгоджували стратегію та усували таким чином конкуренцію між собою. Правила альянсу були відкориговані, і тепер усі його глобальні та регіональні компанії мають рівний статус.
Переваги перебування у Star Alliance для перевізників:
- Будь-яка компанія, підключена до бонусної програми пасажирів, зобов'язана погасити клієнтам бали, накопичені ними в інших компаніях. Таким чином, по суті акції є спільними для всіх членів союзу.
- Пасажири одних компаній можуть скористатися залами очікувань інших операторів в аеропортах.
- Синхронізація розкладу польотів дозволяє скоротити час на трансфери.
- Налагоджено постійний та активний обмін досвідом роботи з клієнтами між компаніями.
- Об'єднано зусилля перевізників у галузі впровадження найсучасніших інформаційних технологій.
Бонусні плани для пасажирів
Пасажири авіакомпаній альянсу, в залежності від того, наскільки часто вони здійснюють перельоти, стають учасниками стимулюючої програми. Постійні клієнти перевізників отримують преміальне обслуговування без збільшення цін за "срібними" та "золотими" планами. Бонусна програма Silver дає пасажирам пріоритетну можливість забронювати та купити квиток чи зарезервувати місця прямо в аеропорту. Пакет Gold – набагато ширший.
"Золоті" бонуси Star Alliance:
- бронювання та купівля квитків позачергово;
- комфортабельні зали очікування в аеропортах, недоступні для інших пасажирів;
- першочергова реєстрація багажу та виділення додаткової квоти у 20 кг до його максимальної ваги;
- надання кращих місць у літаку – біля виходу чи у спеціальних секторах;
- гарантована посадка на рейс, навіть коли всі квитки на нього вже заброньовані;
- підвищення рівня обслуговування із врученням відповідного сертифіката.
Повноправні члени альянсу
- Aegean Airlines;
- Air Canada;
- Air China;
- Air India;
- Air New Zealand;
- All Nippon Airways;
- Asiana Airlines;
- Austrian Airlines;
- Avianca;
- Brussels Airlines;
- Copa Airlines;
- Croatia Airlines;
- Egyptair;
- Ethiopian Airlines;
- EVA Air;
- LOT Polish Airlines;
- Lufthansa;
- Scandinavian Airlines;
- Shenzhen Airlines;
- Singapore Airlines;
- South African Airways;
- Swiss International Air Lines;
- TAP Air Portugal;
- Thai Airways International;
- Turkish Airlines;
- United Airlines.
Афілійовані члени альянсу
- Olympic Air;
- Air Canada Express;
- Air Canada Rouge;
- Air India Express;
- ANA Wings;
- Avianca Costa Rica;
- Avianca Ecuador;
- Avianca El Salvador;
- Avianca Express;
- Avianca Guatemala;
- Avianca Honduras;
- Copa Airlines Colombia;
- UNI Air;
- Air Dolomiti;
- Lufthansa CityLine;
- Scandinavian Airlines Connect;
- Mango;
- TAP Express;
- Thai Smile;
- AnadoluJet;
- United Express.
Напрямки польотів
Літаки авіакомпаній альянсу здійснюють перельоти більш ніж у 1,3 тис. аеропортів. Мережа перевезень охоплює 98% напрямків у більшість країн світу. Число маршрутів постійно зростає, запускаються рейси в країни з економікою, що розвивається.
Авіасполучення налагоджене з усіма населеними частинами світу:
- польоти до країн Європи;
- перевезення до азіатських регіонів;
- маршрути до країн Північної та Південної Америки;
- регулярні перельоти до Африки;
- рейси літаків компаній Star Alliance до регіонів Австралії.
Країни напряму
Європа
Австрія | Албанія | Вірменія | Білорусь | Бельгія | Боснія і Герцеговина | Великобританія | Угорщина | Німеччина | Греція | Грузія | Данія | Ірландія | Ісландія | Іспанія | Італія | Кіпр | Косово | Латвія Литва | Люксембург | Мальта Молдова | Нідерланди | Норвегія | Польща | Португалія | Росія | Румунія | Північна Македонія | Сербія | Словаччина | Словенія | Україна | Фінляндія | Франція | Хорватія | Чорногорія | Чехія Швейцарія | Швеція | Естонія
Країни Азіатсько-Тихоокеанського регіону
Австралія | Бангладеш | Бруней | В'єтнам | Індія | Індонезія | Казахстан | Камбоджа | Киргизстан | Китай | Макао | Малайзія | Мальдіви | Непал | Нова Зеландія | Нова Каледонія | Пакистан | Сінгапур | Таїланд | Тайвань | Фіджі | Філіппіни | Французька Полінезія | Шрі-Ланка | Південна Корея | Японія
Америка
Аргентина Багами | Барбадос | Беліз | Болівія | Бразилія | Венесуела | Гаїті | Гватемала | Гондурас | Домініканська Республіка | Кайманові острови | Канада | Колумбія | Коста-Ріка | Мексика Нікарагуа | Панама | Парагвай | Перу | Пуерто-Ріко | Сурінам | США | Уругвай | Чилі | Еквадор | Ямайка
Близький Схід
Азербайджан | Бахрейн | Ізраїль | Йорданія | Ірак | Катар | Кувейт | Ліван | ОАЕ | Саудівська Аравія | Таджикистан | Туркменістан | Узбекистан
Африка
Алжир | Ангола | Бенін | Ботсвана | Буркіна-Фасо | Бурунді | Камерун | Кабо-Верде | Чад | Демократична Республіка Конго | Єгипет | Екваторіальна Гвінея | Еритрея | Ефіопія | Габон | Гамбія | Гана | Гвінея | Гвінея-Бісау | Кіт-д'Івуар| Кенія | Лесото | Ліберія | Лівія | Мадагаскар | Малаві | Малі | Мавританія | Маврикій | Марокко | Мозамбік | Намібія | Нігер | Нігерія | Руанда | Сенегал | Сейшельські острови | Сьєрра-Леоне | Сомалі | ПАР | Судан | Танзанія | Того | Туніс | Уганда | Замбія | Зімбабве
Брендування літаків
Логотип альянсу є п'ятикутною зіркоподібною фігурою. У поєднанні з найменуванням союзу він відображає концепцію створення організації, оскільки у її заснуванні брали участь п'ять компаній. Відповідно до глобального договору учасників альянсу на всі літаки наноситься ліврея – горизонтальний напис Star Alliance через борт та забарвлення фюзеляжу у білий колір, а хвостового оперення з логотипом союзу – у чорний. Додатково маленька емблема альянсу має бути присутня на вхідних дверях повітряної машини з обох боків.
Першою компанією, яка впровадила такий стиль, стала південнокорейська Asiana Airlines. Не всі учасники організації суворо дотримуються правил оформлення, наприклад, Lufthansa, Singapore Airlines та Air New Zealand розмістили на хвостах літаків власні логотипи.