Swiss International Air Lines (бренд Swiss) — флагманська швейцарська авіакомпанія. Входить до структури німецької групи Lufthansa та до складу найбільшої у світі авіаційної спільноти Star Alliance. Штаб-квартира оператора знаходиться в аеропорту Базеля, основний додатковий хаб — в авіагавані Женеви. Більшість прямих перельотів здійснюється з Цюріха. До структури Swiss входить ряд дочірніх підрозділів, включаючи філію вантажоперевезень WorldCargo.
За рік компанія обслуговує майже 6 млн пасажирів і здійснює понад 56 тис. рейсів із середнім завантаженням місць у межах 54%. Додатково має доступ до розвиненої мережі маршрутів інших операторів за рахунок код-шерингових угод. При цьому бронювання проводиться в системі Swiss, а безпосередньо перевезення здійснюють компанії-партнери. Обслуговує пасажирів у чотирьох сегментах комфорту: «Економ» (у категоріях Light, Classic та покращеній — Flex), «Преміум економ», «Бізнес» та «Перший клас».
Базові послуги економ-тарифу Flex :
- По одному місцю для розміщення багажу, а також для ручної поклажі вагою 23 та 8 кілограмів відповідно.
- Нарахування половини пройдених миль-бонусів у програмі лояльності Miles & More.
- Посадка на літак перед пасажирами, які вибрали тарифи Light та Classic.
- Можливість попереднього резервування та перебронювання місць, вибір зони в салоні.
- Тариф «Преміум економ» (діє на далекомагістральних рейсах):
- Покращені крісла нового покоління у салоні з великим простором для ніг.
- Пакет мультимедійних розваг на персональному моніторі.
- Більший вибір меню, безкоштовний вітальний напій.
- Першочергова реєстрація за окремими стійками, пріоритетна посадка.
- Подвійний ліміт розміщення багажу.
- Безкоштовний несесер із зубною щіткою, пастою та берушами.
Клас «Бізнес»:
- Сидіння, що трансформуються в ліжко завдовжки два метри або у робочий простір. У кріслах є функція масажу.
- Покращене меню зі стравами швейцарської кухні та алкогольними напоями.
- Швидка видача багажу в аеропорту призначення.
- Доступ до бізнес-залів очікування компанії та її партнерів по Star Alliance.
- Преміальні несесери Victorinox із предметами гігієни.
Переваги польоту першим класом:
- Максимум вільного простору у салоні.
- Крісла розкладаються в широкі ліжка, видаються подушки, ковдри та піжами бренду Zimmerli of Switzerland.
- Найкращі страви від швейцарських кухарів із благородними винами.
- Велика кількість фільмів та ігор у мультимедійному центрі, безкоштовний журнал Swiss Universe.
- Окрема стійка в терміналі, доставка до літака та від нього на лімузині.
- Пасажири першого класу входять до салону повітряного судна перед усіма іншими клієнтами компанії.
- Користування найкращими залами очікування з вишуканим меню та приватними приміщеннями для відпочинку.
- Максимальна квота на багаж та ручну поклажу — 96 та 16 кілограмів відповідно.
- Несесер Amenity Kit від Bally з косметикою La Prairie та фірмової щіткою для волосся.
Для пасажирів усіх класів доступна реєстрація через портал компанії або мобільний додаток. Клієнти, щоб не витрачати час в аеропорту, можуть самостійно роздрукувати багажну бирку за допомогою сервісу Home Printed Baggage Tag або завантажити її електронну версію у програмі Rimowa Electronic Tag.
Для всіх пасажирів надається базова послуга перегляду фільмів та телепрограм, прослуховування музики та аудіокниг через мультимедіа-центр на борту. Спеціально для дітей пропонується пакет Swiss Kids з мультфільмами та комп'ютерними іграми. Компанія також дає можливість завантажити газети та журнали на гаджет перед польотом у рамках послуги eJournals. На борту доступний електронний шопінг на майданчиках безмитної торгівлі мережі Swiss з дешевими цінами на сувеніри, подарунки та інші товари.
Трансфер в авіагавань та з неї здійснюється на поїздах, автобусах та автомобілях партнерських мереж. Також пропонується проживання не лише у готелях, а й у приватних апартаментах. Компанія додатково пропонує комплексні програми подорожей з екскурсіями до визначних пам'яток або відвідуванням курортних зон.
Історія заснування та розвитку авіаоператора Swiss International Air Lines
Компанія була створена в 2002 році на базі потужностей Crossair. Таке рішення ухвалили після того, як Swissair оголосив про своє банкрутство. До цього перевізник займав лідируючі позиції на національному ринку авіапослуг. Частка Crossair у колишній компанії досягала 40%.
Керівництво швейцарського оператора вело переговори з Oneworld про можливий вступ до альянсу, проте це рішення було заблоковане British Airways, що є конкурентом Swiss International Air Lines на ряді далекомагістральних маршрутів. У 2004 році остання оголосила про перегляд політики та про відмову про входження до складу авіаспілки.
У компанії пояснили, що зміна стратегічного курсу була пов'язана з небажанням керівництва компанії інтегрувати бонусні плани для пасажирів Swiss із програмою лояльності британського перевізника. Швейцарці припустили, що British Airways по суті отримає прибуткові напрямки перельотів і натомість не запропонує їм жодної компенсації.
У перші роки діяльності компанії ситуація складалася для неї не найкращим чином. Фінансові втрати перевізника сягнули $1,6 млрд у період до 2005 року. Проте вже до 2006 року йому все ж таки вдалося скоротити збитки вдвічі і зафіксувати чистий прибуток у сумі $220 млн, а ще через рік — $570 млн. Одночасно у закупівлі активів перевізника зацікавилася Lufthansa, придбавши 11% його акцій.
Після цього швейцарська компанія за погодженням з німецьким акціонером вступає до Star Alliance і з 2006 року запускає міжкорпоративну бонусну програму для пасажирів Miles and More. Процес інтеграції з Lufthansa був завершений до літа 2007 року, коли німецький оператор повністю поглинув Swiss.
З 2007 року стартувала реалізація плану поновлення флоту компанії. Були замовлені перші дев'ять повітряних машин Airbus A330-300 із сидіннями трьох класів комфорту. Перший літак цієї моделі був задіяний у рейсі з Цюріха до Нью-Йорка через два роки. У 2010 році в авіапарку налічувалося п'ять A330-300, а ще чотири було закуплено у 2011 році. У результаті регулярний флот компанії був сформований переважно з Airbus та невеликої кількості Boeing 777.
Бонусні пропозиції Swiss та додаткові опції для пасажирів
У компанії запущена наймасштабніша в Європі програма лояльності Miles & More, орієнтована на клієнтів, що часто літають. Накопичені в рейсах милі можна обмінювати на пакети покращеного комфорту перельотів та обслуговування в аеропортах, оплачувати покупки в мережі Lufthansa WorldShop.
Бонуси накопичуються також при користуванні послугами або придбанні товарів у партнерів Swiss, включаючи онлайн-майданчики, відвідуванні ресторанів та торгових центрів, оренді автомобілів. Учасникам програми в залежності від кількості бонусів надається один із чотирьох статусів. Пасажирам у категорії Frequent Traveller потрібно зібрати 35 тис. миль або здійснити протягом року 30 перельотів. Статус Senator клієнти отримують за 100 тис. миль, HON Circle — за 600 тисяч миль на рік.
Привілеї за програмою Miles & More у категорії Frequent Traveller:
- Реєстрація на літак та придбання авіаквитка в пріоритетному порядку.
- Доступ до залів очікування бізнес-рівня.
- Збільшений ліміт на перевезення багажу.
Пільги по пакету Senator:
- Можливість відвідування лаундж-зон та залів Star Alliance Gold.
- Надання двох ваучерів на покращене обслуговування за дешевшою ціною.
- Першочергова видача багажу після прильоту.
Преференції для статусу HON Circle:
- Доступ до залів та терміналів першого класу.
- Шість ваучерів підвищеного комфорту обслуговування.
- Ексклюзивний трансфер.
Додаткові послуги Swiss:
- Бронювання найкращих місць менш ніж за 48 годин до вильоту. Платна для класу «Економ лайт».
- Незалежно від ціни квитка, можна замовити рівень обслуговування «Бізнес» за фіксованою вартістю.
- Бронювання до двох додаткових місць для багажу, у тому числі для окремих ділянок маршруту, наприклад після шопінгу. Це особливо актуально для пасажирів у класі «Економ лайт», оскільки вони мають право лише на безкоштовне перевезення ручної поклажі.
- Вибір одного із шести меню на борту літака. Компанія надає цю можливість тільки для першої подачі страв у літаку.
- Тариф Swiss Connect забезпечує швидкісне підключення до інтернету від Panasonic на повітряних суднах Airbus A330-300 та Boeing 777-300ER.
- Пакет Swiss Air Rail у партнерстві з оператором SBB передбачає залізничні перевезення Швейцарією та сусідніми державами. Місця резервуються при бронюванні рейсу, при цьому в ролі квитків на поїзд виступають посадкові талони на літак.
- Подарункові сертифікати для перельотів із Швейцарії. Їхня покупка не передбачає можливості обміну на готівку. Скористатися сертифікатом може лише один клієнт.
Для перевезень організованих груп до 40 осіб можливе самостійне бронювання авіаквитків. Якщо є необхідність оформлення на рейс більшої кількості людей, то в цьому випадку компанія готова надати окремий літак в оренду за програмою Rent a Plane разом із дочірнім чартерним перевізником Edelweiss Air.
Корпоративним замовникам пропонується підключитись до бонусного плану Partner Plus Benefit для зниження транспортних витрат на відрядження персоналу. Він передбачає накопичення балів, які можна витратити на покращення рівня обслуговування та доступ до залів очікування вищих класів. Для малих та середніх підприємств пропонується пакет Swiss KMU, що поєднує бонусні програми Partner Plus Benefit і Miles & More.
Брендова ліврея повітряних машин та форма персоналу
Ліврея літаків Swiss — це прапор Швейцарії, нанесений на середню частину вертикального стабілізатора хвостового оперення. Являє собою білий прямий хрест на червоному фоні. Фігура логотипу повторює форму хвоста. Також емблема присутня на закінцівках крил. Назва компанії «SWISS», виконана великими червоними літерами, розташовується на борту фюзеляжу між першими дверима і гондолами двигунів, проходячи через ряд ілюмінаторів.
Службова форма пілотів перевізника представлена чорним костюмом з оперізуючими рукава піджака біля зрізів білими смугами, білою сорочкою, чорною краваткою з білими і червоними лініями, що перетинаються, а також кашкетом. На бортпровідниках-чоловіках одягнена схожа уніформа, проте без смуг на рукавах та без головного убору. Стюардеси носять чорний спідничний костюм, білу блузку та шарф зі складним малюнком з ліній та прямокутних фігур червоного, чорного, білого та блакитного кольорів, що нагадує візерунок на носовій хустці. Вузол шарфа зав'язується трохи збоку.