Національна авіакомпанія Єгипту – справжнє надбання країни фараонів. Вона є одним із найважливіших економічних ланцюжків, що сприяють припливу іноземних грошей до єгипетської скарбниці. Перші польоти здійснила ще далекого 1933 р. Це компания із багатою історією, традиціями та непоганою репутацією серед мандрівників.
За всіма параметрами це флагманський авіаперевізник Єгипту, що з'єднує країну з більш ніж 70 аеропортами в Африці, Європі та інших частинах світу. Компанія є повноправним членом Star Alliance із 2008 р. Вона аж друга за величиною на всьому Африканському континенті. Юридично EgyptAir належить холдингу EgyptAir Holding Company та базується в аеропорту Каїра.
Будучи державним підприємством, "Єгипетські Авіалінії" працюють на засадах бізнесу: самоокупності та самофінансування. Керівництво самостійно приймає управлінські рішення, без втручання держави, що сприяє автономному розвитку компанії. При цьому паралельно розвиваються дві дочірні компанії.
Історія розвитку
Повітряний транспорт у Єгипті виник з подачі військових сил Великобританії, які у першій половині ХХ ст. мали значний вплив у тому регіоні. Відразу після закінчення Першої світової війни британці почали розвивати повітряне сполучення зі своєю колонією, щоб спростити логістику та підвищити економічну вигоду.
Перші рейси пов'язували Каїр із Багдадом та Олександрією. Вже до 30-х рр. пасажирські перевезення істотно відокремилися від військово-повітряних сил і переформатувалися на самостійну компанію Misr Airwork. Дебютні регулярні щоденні рейси здійснювалися в Асуан та Луксор, що на ті часи було абсолютною дивиною.
З початком нових військових дій Другої світової, авіалінії використовувалися виключно у військових цілях. Після війни, протягом трьох років усі регулярні рейси поступово відновились. Також було закуплено 10 літаків виробництва Beechcraft, що вирізнялися підвищеною надійністю, а пізніше ще 10 машин Vickers VC.1 Viking. Збільшення пасажиропотоку призвело до закономірного розростання компанії. Збільшувалася й чисельність персоналу, яка вже на початку 50-х рр. становила близько 1 тис. осіб.
Політичні та військові перевороти в Єгипті в середині минулого століття суттєво похитнули розвиток "Єгипетських Авіаліній". Сталася стагнація, а потім і суттєвий регрес. Компанія пережила кілька трагічних катастроф літаків, і ризик злиття з іншими перевізниками підвищився до критичної позначки. Для виходу з кризи було вжито кардинальних заходів: практично повністю оновлено флот на користь авіалайнерів De Havilland Comet, налагоджено маршрути до Сирії та Саудівської Аравії. Такі управлінські рішення дали позитивний результат.
У 80-х рр. авіакомпанія отримала назву EgyptAir, що існує до сьогодні, і розширила карту своєї діяльності. Здебільшого акцент зробили на міста Африки, закріпивши статус одного із найбільших перевізників у регіоні. Поступово розвивався і європейський напрямок.
У 2007 р. пасажиропотік становив близько 8 млн осіб, що є солідною цифрою навіть для світових гігантів. З кінця 2000-х рр. і до тепер пасажиропотік EgyptAir зріс ще більше. Причина – підвищення популярності Єгипту як одного з основних туристичних напрямків. Станом на 2022 р. цей перевізник обслуговує понад 10 млн осіб на рік.
Корпоративний стиль
Символом компанії є давньоєгипетський бог Хор, який традиційно зображується у вигляді крилатої людини з головою сокола. Слово "хор" дослівно перекладається як "той, хто високо" або "недосяжний". Це бог неба та сонця, тому символізм очевидний. Для єгиптян з EgyptAir навіть в еру високих технологій важлива власна багатовікова культура
Раніше літаки авіакомпанії були прикрашені яскраво-синьою лівреєю із золотистим символом Хора на хвості. Після ребрендингу палітра синього набула градієнта до блакитного відтінку, а лик Хора став ще більше виділятися.
Між дизайном літаків та уніформою бортового персоналу простежується деякий контраст. Бортпровідники носять елегантні чорні костюми із червоними тонкими вставками та яскравими мідними гудзиками, що більше схоже на стиль європейців.
Бонусна програма
Єгипетська авіакомпанія EgyptAir Plus не вигадує велосипед і пропонує своїм постійним клієнтам стандартний заохочувальний набір. Користувачі послуг можуть накопичувати милі на регулярних рейсах і надалі перетворювати їх на приємні для себе бонуси.
Одна миля дорівнює одному бонусу. Можна вибирати преміальні авіаквитки або використовувати бонуси як знижку на покупку нового квитка. Клієнт, вірний EgyptAir або її партнерам, має можливість купити дешевий авіаквиток або забронювати місце вищого класу без збільшення ціни.