Аеропорт Осло, Гардермуе – найбільший з норвезьких аеропортів, що обслуговує до 30 млн клієнтів за рік (з яких 300 тис. – шведи) та приймає безліч внутрішніх і міжнародних рейсів у різні країни світу.
Він відкрився у 1998 р. для зниження навантаження на транспортний центр Форнебу. З тих пір аеропорт не закривався ні на день, з кожним роком приймаючи більше і більше пасажирів – жителів Норвегії та гостей цієї мальовничої північної країни.
Даний аеропорт є базою (хабом) для таких міжнародних перевізників, як Flyr, Norse Atlantac Airways, Norwegian Air Shuttle, Scandinavian Airlines і Wideroe. Тут сідають і злітають літаки 26 норвезьких та 158 інтернаціональних напрямків.
Регулярно здійснюються прямі рейси в Афіни, Париж, Белград, Ригу, Відень, Бухарест, Лондон, Брюссель, Дубай, Гельсінкі, Аліканте, Барселону, Біллунн, Мадрид, Амстердам, Варшаву, Люксембург, Ханью, Стамбул, Краків, Гданськ та інші великі міста світу.
Також найбільший аеропорт Норвегії приймає й відправляє вантажні судна авіакомпаній CAL (Cargo Air Lines), Qatar Airways Cargo, UPS Airlines, West Air Sweden, Silk Way West Airlines та ін.
Аеропорт обладнаний двома паралельними (що проходять з півночі на південь) злітними смугами 3,6 км (11811 футів) і, відповідно, 2,95 км (9678 футів) довжиною та 71 стоянкою для авіасуден (50 з них мають реактивні мости). Він будувався частково за зразком міжнародного аеропорту Хартфілд-Джексон, розташованого в Атланті.
На 13 км2 площі аеропорту Осло, Гардермуен розташовуються наступні сервіси для клієнтів:
- Wi-Fi (надається безкоштовно протягом перших 4-х годин перебування в терміналі, відлік починається з моменту першого підключення пристрою до бездротового Інтернету. Продовження часу користування та підвищення швидкості – платне. Щоб підконнектитися, потрібно в списку мереж знайти "AIRPORT" і натиснути кнопку "Підключитися", пароль при цьому не запитується);
- магазини безмитної торгівлі – Дьюті Фрі (найбільший асортимент товарів у всій Західній Європі);
- камера схову (працює цілодобово, знаходиться в окремій будівлі Р10, біля терміналу. Розцінки починаються з 90 норвезьких крон або 9,6$);
- паркінги (на 19 тис. місць. Є дві криті парковки Р10 і одна відкрита Р01-Р06, всі платні. Від критого паркінгу до терміналу ходять безкоштовні автобуси, паркувальних місць безпосередньо біля аеропорту немає);
- дві автозаправки (розташовані там же, де і парковки);
- кілька автомийок (знаходяться на території паркінгів);
- туалети (в тому числі, для клієнтів, що пересуваються на інвалідних візках, для мам з немовлятами в жіночих туалетах стоять пеленальні столи);
- кімната "Матері та дитини" (з дитячими гігієнічними аксесуарами);
- дитячі коляски (надаються безкоштовно);
- food-зона (кафе, бари, ресторани, суші-бар і піцерія. У ресторанному меню переважно морепродукти та страви європейської кухні);
- відділення місцевого банку DNB;
- інформаційні стійки (співробітники не тільки консультують, а й організовують факсимільний зв'язок);
- безкоштовні станції зарядки гаджетів (не тільки смартфонів і планшетів, але й ноутбуків);
- таксофони;
- медпункт (працює цілодобово);
- зали очікування (включаючи VIP-зону підвищеного комфорту та окремі зали для членів королівської сім'ї Норвегії, а також дипломатів високого рангу);
- стійки Tax Refund, тобто повернення податку (гроші можна отримати у відділенні Global Blue або Tax Free Worldwide Norway as, пред'явивши чеки з магазинів, показавши придбані товари та заповнивши спеціальний бланк);
- відділення пошти;
- кулери з питною водою (розташовані рівномірно по всій площі аеропорту);
- кімнати для молитов (для представників різних конфесій);
- салони мобільного зв'язку (по прибуттю в Осло можна купити сім-карту місцевих операторів і підключити тариф з вигідними міжнародними дзвінками).
Незважаючи на значні розміри, аеропорт Осло має дуже зрозумілу, просту внутрішню структуру, до всіх сервісів ведуть інформаційні таблички з назвами.
Завдяки продуманій інфраструктурі, тут комфортно навіть тим, хто тривалий час чекає на рейс чи зустрічає кого-небудь з літака.
Купити квитки на літак можна не лише в аеропорті чи в авіакасі Осло та касах інших норвезьких міст, але й у турагентів. Більшість людей вважають за краще купувати авіаквитки через Інтернет: на сайті Осло-Гардермуен та веб-сайтах авіакомпаній.
На нашому сервісі SkyBooking зібрані всі актуальні дані про польоти в різних напрямках, можна легко та швидко знайти потрібний маршрут, порівняти ціни різних компаній, забронювати й купити найдешевші квитки на бажану дату. Всі дії не займають більше декількох хвилин і виконуються буквально в кілька кліків. SkyBooking буде зручним навіть для тих, хто раніше не купував авіаквитки через Всесвітню павутину.
Зареєструватися на політ можна на спеціальних реєстраційних стійках в залі вильоту або віддалено (онлайн). Місцеві авіаперевізники пропонують пройти дану процедуру через пункти самореєстрації (там же можливо роздрукувати квиток). Стежити за чергою до стійки допомагає веб-камера.
Реєстрація на посадку в літаки, що відправляються в США, закінчується рівно за одну годину до часу відправлення авіасудна.
Історія
Спочатку найбільше та найгустонаселеніше місто Норвегії обслуговували два аеропорти: К'єллер і Грессхольмен.
У 1946 р. було запропоновано звести великий транспортний центр, який допоміг би впоратися зі зростаючим пасажиропотоком і розвантажити два діючі аеропорти. Осло, Гардермуен планувався як головний аеропорт східних регіонів норвезької держави. Правда, будівництво стартувало тільки влітку 1994 р. Через п'ять років ВПС Норвегії відреставрували західну злітну смугу і відкрили її для посадки літаків.
Офіційною датою відкриття аеропорту Осло, Гардермуен вважається 8 жовтня 1998 р. Приміщення терміналу зведено переважно з дерева, скла і металу, воно має світлий дах і великі панорамні вікна. Це проєкт Гудмунда Стокке, відомого норвезького архітектора. Родзинка даного аеропорту – Алексіс – шість великих сталевих скульптур, автором який є П'єр Інге Бьерло.
Незважаючи на наявність трьох антиожеледних платформ, польоти в Осло, Гардермуен припиняються з 23:00 до 6:00 за місцевим часом (через особливості місцевого клімату). Таке рішення винесла компанія Oslo Lufthavn AS, яка керує даним транспортним центром. До слова, ця компанія належить Avinor, що контролює 46 норвезьких аеропортів.