Оновлені правила системи “єЧерга” (eQueue) для автобусів

Міністерство у справах територій та громадського розвитку спільно з Кабінетом Міністрів України затвердило нові правила роботи системи “єЧерга” (eQueue) для автобусних перевізників. Ці зміни спрямовані на те, щоб зробити перетин кордону зручнішим і передбачуванішим як для компаній, так і для пасажирів.
Що змінилося для автобусів
Бронювання слотів стало обов’язковим для регулярних маршрутів. Якщо перевізник не займає слот за 72 години до рейсу, він автоматично стає доступним для інших компаній. Це має підвищити ефективність використання пунктів пропуску.
Для коротких напрямків (до ~400 км) бронювання спростили. Таким чином, перевізники зможуть більш гнучко планувати рейси. Нові правила допоможуть уникнути хаосу на кордонах і скоротити затримки для пасажирів.
Єдині правила перевезення тварин
Читайте також: В Україні з’явився вагон для пасажирів з інвалідністюІз липня набули чинності нові вимоги Кабміну: тепер правила перевезення домашніх тварин на міжміських та міжнародних автобусах уніфіковані. Це робить систему більш прозорою як для пасажирів, так і для перевізників.
Україна та Молдова: більше стабільності
Строк дії дозволів на автобусні маршрути між Україною та Молдовою збільшено з 3 до 5 років. Це дозволить перевізникам упевненіше планувати роботу та інвестувати в розвиток маршрутів.
Електронний реєстр міжобласних маршрутів
Читайте також: Ryanair: найбільший лоукостер Європи та його роль в УкраїніДержавна служба Укртрансбезпека запустила реєстр автобусних маршрутів між областями. Тепер пасажирам простіше перевіряти, які рейси офіційні та які дозволи вони мають.
Кадровий дефіцит: головна проблема галузі
За даними профільних організацій, ринок відчуває дефіцит водіїв до 50%. Це найбільш вразлива точка транспортної системи, особливо у регіонах. Причини — низькі зарплати, складні умови праці та воєнні ризики. Без системної підтримки галузі ця проблема лише загострюватиметься.
Інфраструктура та оновлення автопарку:
- У Львові запущено нові низькопідлогові автобуси на маршруті №20.
- Місто також виробляє власні електробуси “Електрон”.
- Місцева влада закуповує нові автобуси: зокрема, у Львові планується придбати 48 машин “Електрон” за підтримки Європейського інвестиційного банку.
Що це означає для пасажирів і перевізників
Для перевізників нові правила означають більш чіткі умови роботи та можливість планувати діяльність на роки вперед, хоча невеликим компаніям може бути складно швидко адаптуватися до вимог “єЧерги”. Для пасажирів зміни обіцяють більшу передбачуваність рейсів та єдині стандарти, включно з перевезенням тварин. Держава ж робить крок до цифровізації й упорядкування системи, але проблема дефіциту водіїв та стан інфраструктури залишаються серйозними викликами.