Oneworld — один з найбільших і третій за обсягом перевезень авіаційний альянс у світі, після Star Alliance та SkyTeam. В організації перебувають 14 авіакомпаній, їх афілійовані структури та партнери. Щодня оператори спілки здійснюють 13 тис. рейсів, а їхній сукупний парк налічує майже 3,3 тис. повітряних суден. За рік літаками компаній літають у середньому 490 млн. пасажирів.
Центральний секретаріат організації розташований у Нью-Йорку. У штаб-квартирі також є головні офіси деяких членів спільноти. Основна функція центру управління — координація процесів розвитку Oneworld та запуску нових послуг для клієнтів.
Учасники авіаальянсу дотримуються єдиних принципів у своїй роботі та впроваджують спільну комерційну політику, залучають універсальні управлінські механізми та тісно співпрацюють у сфері технологій. В рамках інтеграції робочих процесів об'єднані пункти реєстрації, зали очікування та авіакаси приблизно в 50 аеропортах.
Історія заснування та подальшого розвитку Oneworld
Представники засновників альянсу, п'яти великих авіакомпаній, презентували концепцію створення організації під час прес-конференції у Лондоні у вересні 1998 року. Згідно з планами засновників, оголошеними на брифінгу, у майбутньому союз має набути статусу кращої у світі авіаційної спільноти для організації економічно вигідних і комфортних міжнародних перельотів приватних клієнтів.
Засновники спілки:
- American Airlines (США).
- British Airways (Велика Британія).
- Canadian Airlines International (Канада).
- Cathay Pacific (Гонконг).
- Qantas (Австралія).
Перед початком спільної діяльності компанії провели колосальний обсяг роботи з перенавчання своїх 220 тис. співробітників для досягнення цілей, задекларованих засновниками. Офіційний запуск Oneworld відбувся у лютому 1999 року. На той час авіакомпанії обслуговували рейси за 648 напрямками у 139 державах, мали у своєму розпорядженні 1,58 тис. літаків. Річний пасажиропотік оцінювався в 181 млн клієнтів.
У тому ж році запрацювала централізована система управління Oneworld Management Company — таке рішення на той момент ще не було впроваджено в інших великих авіаальянсах. У повному обсязі OMC на базі головного офісу у Ванкувері (Канада) почала функціонувати з лютого 2000 року, у першу річницю від дня заснування організації. У 2005 році Oneworld першим у світі запустив систему реєстрації пасажирів на рейс із використанням електронних авіаквитків.
У лютому 2009 року, через десять років від моменту заснування Oneworld, до нього входили вже десять компаній. За розрахунками фінансових аналітиків організації, кооперація перевізників у цей період збільшила їх сукупний прибуток на €1,5 млрд. У 2011 році було прийнято рішення про перенесення штаб-квартири до Нью-Йорка.
У 2013 та 2021 роках організація ставала лідером рейтингу найкращих авіаальянсів світу Skytrax World Airline Awards, який формується на підставі результатів голосування пасажирів.
Принципи членства та співробітництва компаній у Oneworld
Учасниками Oneworld є великі гравці ринку комерційних авіаперевезень, які відповідають критеріям стандартів обслуговування, безпеки, охоплення напрямків та пасажирообігу. Також до нього автоматично входять близько трьох десятків афілійованих членів — це переважно регіональні перевізники, які є дочірніми підрозділами основних учасників організації, або ж підприємства, які перебувають з ними в давніх партнерських відносинах.
Принцип взаємодії авіаційного альянсу з дрібними операторами, які не мають права голосу, полягає у тому, що їх інтереси представляють материнські структури. Необхідність підключення до програм Oneworld регіональних перевізників пов'язана з можливостями більшого нарощування маршрутної мережі.
Переваги, які одержують члени альянсу:
- Більш зручна організація трансферів для пасажирів, які можуть подорожувати літаками різних компаній.
- Поліпшена підтримка клієнтів, незалежно від конкретного оператора перевезень.
- Великий вибір маршрутів подорожей пасажирів по всьому світу за рахунок пропозицій компаній-партнерів із спілки.
- Розширені можливості надання преференцій клієнтам у рамках програм лояльності.
- Доступ до більшої кількості залів очікування в аеропортах по всьому світу.
- Нарощування кількості код-шерингових угод та розширення мережі стикувальних рейсів у партнерстві з іншими учасниками.
- Операційні витрати перевізників оптимізовані завдяки загальнокорпоративним закупівлям.
- Велика впізнаваність перевізника: членство в альянсі — це насамперед хороша реклама авіакомпанії.
В цілому ж комфорт і привабливі умови щодо цінової політики, які створюються для клієнтів у такому форматі співробітництва, компанії не змогли б забезпечити самостійно.
Вигідні можливості для пасажирів
Власники преміальних карт Emerald та Sapphire мають право вільного перебування у будь-якому з 620 залів очікування. Також вони одержують збільшені квоти на провезення свого багажу. Додатково власники карток Emerald проходять перевірку системи безпеки в окремих секторах у прискореному режимі.
Окрім плану бонусних миль та інших преференцій для постійних клієнтів, альянс пропонує купити квитки в рамках пакету «Навколо світу» з дешевими тарифами на перельоти як в межах одного континенту, так і різними материками з бронюванням місць на кілька рейсів.
Види тарифів комплексної програми подорожей по всьому світу:
- Oneworld Explorer — ціна формується в залежності від того, скільки континентів планує відвідати клієнт.
- Global Explorer — пасажир купує квиток на сумарну довжину маршрутов всіх перельотів.
- Circle Pacific — окрема дешева пакетна пропозиція для мандрівників до тихоокеанських регіонів.