Національний авіаперевізник США American Airlines є однією з найбільших авіакомпаній у світі. Щодня він виконує понад 6000 рейсів країною та за її межами. Штаб-квартира знаходиться у місті Форт-Уерт, штат Техас, а також у її розпорядженні 10 хабів в інших штатах.
Річний пасажиропотік перевищує 50 млн. осіб, що є величезною цифрою навіть для наймасштабніших перевізників. Компанія входить у міжнародну повітряну співдружність Oneworld і, незважаючи на серйозні досягнення, постійно перебуває на етапі вдосконалення.
Історія розвитку
American Airlines зайняла лідируючу позицію за обсягом пасажирообігу, розміром флоту і кількістю напрямів, що обслуговуються завдяки численним злиттям з менш великими організаціями. Останнє поглинання сторонньої компанії відбулося у 2015 році, коли до структури приєдналася US Airways. Загалом у складі авіакомпанії близько 80 дрібних авіаперевізників.
Авіалінія була створена в 1930 році як поштова і вантажна авіаслужба, що було вже дуже затребуваним і актуальним на ті часи. Пасажирські перевезення також набирали обертів і за три роки маршрутна карта охопила 72 аеропорти країни з перспективою розширення.
1934 року авіакомпанію викупив Еррет Корд. Він інвестував у створення найновішого літака DC-3, який з 1936 року дозволив Американським Авіалініям налагодити популярні регулярні рейси до Лос-Анджелеса та Нью-Йорка. Було відкрито першу бонусну програму для постійних клієнтів «Адміральський клуб», яка сприяла популяризації авіаліній серед платоспроможних американців. 1937 року був почесно перевезений мільйонний пасажир.
У 40-х роках компанія виконувала військові функції, а після закінчення Другої світової продовжила активно розвивати внутрішні та закордонні пасажирські перевезення. У 60-х роках було встановлено електронну систему автоматизованого замовлення квитків. У 70-х роках серед пілотів Американських Авіаліній з'являється перша жінка-пілот, що стало серйозним кроком до глобальної ґендерної рівності.
У 90-х роках компанія розширила кількість своїх хабів, щоб забезпечити багатомільйонний пасажиропотік. На початок нового століття її електронні квитки продавалися аж у 44 країнах, аеропорти яких приймали її літаки. Після кризи початку двохтисячних років авіаперевізник налагодив співпрацю з British Airways та Iberia Airlines, вступив у кілька вигідних альянсів, які розширюють його вплив на ринку.
Корпоративний дизайн
Сучасне оформлення літаків компанії складається із сріблястої лівреї з помаранчевою смугою з боків та яскравого хвостового оперення. На ньому зображено абстрактний американський прапор. З боків суден розташовується назва авіаліній «American» зі стилізованим зображенням орла, який розділяє червону та синю смужки, що також відсилають до державного прапора.
Логотип компанії зазнав кілька змін за всю історію. З 1931 року на хвості літаків красувалися великі літери «АА». Так назвали й інтернет-домен, придбаний 1991 року. Також невід'ємною частиною символіки авіаліній було зображення орла, яке проіснувало до 1960 року. Після його виключення персонал компанії влаштував страйки та рух під гаслом «Врятуємо орла». Птаха було повернуто на логотип, який проіснував у незмінному вигляді до 2013 року.
Форма бортпровідників представлена строгими чорними костюмами та шийними хустками у синьо-червоній гамі. Раз на 2-3 роки змінюється корпоративне гасло American Airlines. Його зміст відбиває політику розвитку підприємства міста і соціально-економічні тенденції у суспільстві. З 2016 року актуальна редакція гасла, яка стверджує, що найкращі пілоти літають саме на Американських Авіалініях.
Бонусна програма
AAdvantage – перша у світі повітряних перевезень бонусна програма, яку було запропоновано саме American Airlines у 1981 році у відповідь на зростаючу конкуренцію на ринку повітряних авіаперевезень. Сьогодні вона утримує лідируючі позиції щодо кількості користувачів, чисельність яких загалом перевищує 70 млн осіб.
Суть програми полягає у накопиченні миль на кожному польоті літаком компанії, які надалі дають привілеї. Наприклад, можна заощадити на наступних польотах або при оплаті додаткових опцій на борту та в аеропорту.
Нарахування миль залежить від напрямку польоту, відстані та класу авіаквитка. Найактивніші учасники, які регулярно вдаються до послуг авіакомпанії, отримують привілейовані статуси AAdvantage Gold, AAdvantage Platinum pro та AAdvantage Executive Platinum elite. Вони дають додаткові вигоди своєму власнику не тільки в рамках перельотів, а й при користуванні послугами компаній-партнерів American Airlines, зокрема тих, які перебувають у альянсі Oneworld.
Туди входять готелі, агентства оренди авто, магазини та ресторани, а також авіакомпанії-партнери з кодшерингових угод по всій Північній Америці та багатьох країнах світу. За рахунок накопичених миль можливо:
- Купити дешевий авіаквиток бізнес-класу.
- Підвищити клас квитка без підвищення ціни.
- Замовити безкоштовно або зі знижкою номер у готелі або сплатити оренду авто в аеропорту.
- Купити товари в онлайн-магазині на борту літака.
- Отримати доступ до VIP-кімнатів відпочинку в аеропортах, що обслуговують рейси Американських авіаліній.
Крім бонусної програми, компанія розробила широку лінійку авіаквитків. На міжконтинентальних рейсах діє трирівнева система першого, бізнес та економ-класів. Боїнги оснащені зручними розкладними кріслами, телевізорами та пропонують гарне меню зі стравами та напоями на борту.
Внутрішні рейси поділені на квитки у першому класі, преміум економ, основному класі з «екстра» послугами, основному класі та базовому економічному. На останній у лінійці можна придбати найдешевший квиток навіть без попередньої броні за кілька місяців.