Міжнародний аеропорт Відень-Швехат є найбільш завантаженим аеропортом в Австрії. Обслуговує 77 авіакомпаній. Рейси здійснюються за 217 напрямками до 68 країн. Максимальний пасажиропотік досягає позначки майже 32 млн осіб на рік. Більшість клієнтів користується послугами авіакомпанії Austrian Airlines – на неї припадає 48,4% перевезень. Займає четверту позицію в рейтингу пунктуальних аеропортів Європи і 20-ту – у світі.
Завантаження чартерних та регулярних відправлень у середньому становить 74,8%. Аеропорт забезпечує перельоти до країн Західної та Східної Європи, Близького Сходу охоплює розвинену мережу далекомагістральних маршрутів до азіатських, африканських та північноамериканських регіонів. Обслуговує значну кількість відправлень до міст Німеччини та Швейцарії. Загалом на рейси Західної Європи припадає більшість перевезень. Найбільш завантажені напрямки: Європа – Цюріх, Франкфурт, Лондон, Софія та Бухарест; Близький Схід – Доха, Тель-Авів та Дубай; Азія – Бангкок, Пекін та Тайбей.
Інфраструктура аеропорту Відня
В аерогавані побудовані дві залежні одна від одної злітно-посадкові смуги, що перетинаються. Контроль за посадкою та зльотом літаків здійснюється зі 109-метрової диспетчерської вежі, найвищої на території Європи.
Є комфортабельні зали очікування класів AIR Lounge, JET Lounge та Lounges. Клієнтам пропонують "шведський стіл" та безкоштовний Інтернет, масажні крісла, душ та зони для курців. Вхід до залів вільний для пасажирів, які купили квитки до першого та бізнес-класів, а також для учасників програм лояльності різних авіакомпаній. Для решти категорій клієнтів відвідування платне.
Для пасажирів запущено систему дистанційного придбання квитків, що дає можливість купити електронний квиток через Інтернет і роздрукувати його ще до прибуття в аеропорт. У кожному терміналі працюють автомати для самостійної реєстрації.
Історія аеропорту Відень-Швехат
Будівництво аеродрому було завершено 1938 р. на замовлення німецьких ВПС. Одразу ж запрацювала школа льотчиків-винищувачів. Частина аеродрому перейшла у користування авіазаводу Heinkel, після цього єдина злітно-посадкова смуга завдовжки 1,5 км була заасфальтована.
1945 р. аеродром зайняли британські війська. Об'єкт отримав назву RAF Schwechat і став базою Королівських ВПС. Паралельно аеродром використовувався і військовими структурами Франції. 1946 р. аеропорт почав обслуговувати цивільні перельоти. Першим комерційним оператором, який скористався послугами повітряних воріт Відень-Швехат, стала British European Airways, яка налагодила регулярні рейси до Відня. У п'ятдесятих роках управління аеропортом взяла на себе австрійська компанія Wiener Flughafenbetriebsgesellschaft. У 1954 р. обсяг пасажироперевезень досяг 53,7 тис. осіб.
У 1956-1960 рр. зведено нову будівлю терміналу (нині – № 2). На момент його запуску річний пасажирообіг досяг 409 тис. осіб. Транспортне сполучення з Віднем та іншими містами здійснювалося автобусами ÖBB. У сімдесяті роки збудовано підземну залізничну станцію. 1982 р. до аеропорту проклали східний автобан A4. З 1988 р. розпочалося розширення площі терміналів. Тоді ж пасажиропотік досяг позначки в 4,6 млн осіб, через рік їх кількість збільшилася ще на 400 тис. У 1992 р. зведені термінал 1 і торгова галерея, що примикає до нього.
У 2004 р. Відень-Швехат набув статусу головного логістичного хаба багатьох авіакомпаній. Він став одним з основних авіавузлів країни для забезпечення європейських та близькосхідних далекомагістральних перельотів. До 2011 р. пасажирообіг перевищив 22 млн У 2005 р. почав працювати західний кластер обслуговування і була побудована нова 109-метрова диспетчерська вежа, яка посіла четверте місце у світі за висотою після вишок у Бангкоку, Куала-Лумпурі та Атланті.
У 2006 р. відкрився VIP-термінал та запрацював центр підготовки пілотів компанії Lufthansa. У 2008 р. аерогавань визнана найкращою в Європі за версією World Airport Awards. У 2014 р. завершилося розширення залізничного вокзалу, запущено потяги далекого прямування. У 2017 р. кількість пасажирів уперше в історії аеропорту перевищила 24 млн.