Міжнародний аеропорт Схіпгол у передмісті Амстердама – один із найбільших у Європі. Він займає третє місце з річним пасажиропотоком у 72 млн осіб і перше – за кількістю літаків, що обслуговують, у цій частині світу. Основні конкуренти Схіпгола – лондонський Хітроу, Шарль де Голль у Парижі, франкфуртський, мадридський та стамбульський аеропорти.
Понад 70% пасажирів купують квитки на європейські напрямки, решта літає переважно до північноамериканських регіонів та Азії. Мандрівники з України купують квитки до Амстердаму за допомогою SkyBooking. В аерогавані продають авіаквитки 102 авіакомпанії, які здійснюють на регулярній основі рейси за 332 напрямками. Рейтинг "Схіпгола" за версією Skytrax – "чотири зірки".
Аеропортова інфраструктура
В аеропорту облаштовано шість злітно-посадкових смуг та побудовано диспетчерську 101-метрову вежу – рекордну за висотою на момент її запуску 1991 р. Відстань від найдальшої точки руління до терміналу досягає 7 км, тому на наземне маневрування повітряні судна можуть витрачати щонайменше два десятки хвилин.
В аеропорту відкрито великий торговий комплекс Schiphol Plaza, пов'язаний переходами з терміналом, тут же розташований виставковий зал із зразками сучасного та класичного мистецтва "Рейксмюсеум", а також літак-музей Fokker 100. Працює бібліотека з 1,2 тис. книгами із перекладом 29 мовами.
На даху аеропортового комплексу розташовується великий оглядовий майданчик. Відвідати його можна тільки через зовнішні входи аерогавані. Ще два майданчики збудовані вздовж однієї зі злітно-посадкових смуг та на будівлі ресторану McDonald's у північному секторі Схіпгола. Купувати квитки до музеїв та розважальних об'єктів аеропорту не потрібно – вхід до них вільний не лише для пасажирів, а й для місцевого населення, а також гостей країни.
Історія будівництва та розширення аерогавані
Аеропорт Схіпгол отримав своє найменування від старовинної географічного назви місцевості, де він знаходиться, поширеної ще у XV ст. – похідного від поєднання слів "holl" і "scip" на нідерландському діалекті того часу ("заболочена низовина, де заготовлюють деревину"). Аеропорт справді є найнижчим у світі, оскільки геодезично розташований в точці мінус 3,4 м щодо рівня моря.
Аеродром на цьому місці вперше з'явився у вересні 1916 р. як військова база зі злітним полем і будівлями казарм. З 1920 р. він почав використовуватися цивільною авіацією. До 1940 р. тут налічувалися вже чотири асфальтовані смуги. Під час Другої світової війни інфраструктуру аерогавані було зруйновано, проте після завершення бойових дій – швидко відновлено. Перший борт Douglas DC-3 приземлився в аеропорту вже у липні 1945 р.
У 1949 р., після завершення будівництва нової будівлі терміналу, Схіпгол набув статусу головних повітряних воріт Нідерландів. Заради розширення аеропорту влада країни прийняла рішення знести будівлі невеликого містечка Рійк, що примикало до нього. 1967 р. термінал був значно розширений. Зали вильоту № 1 та № 2, збудовані в той період, використовуються і в даний час.
У 1970 р. для забезпечення прийому літаків Boeing 747 було проведено глибоку модернізацію пірсу A. 1977 р. відкрився пірс F для обслуговування повітряних суден широкофюзеляжного типу. Залізнична станція при аеропорту почала працювати 1978 р. На початку дев'яностих років технічних можливостей існуючої диспетчерської вежі вже було недостатньо для контролю над усіма просторами аеропортової інфраструктури, що постійно розширюється, тому побудували нову. Коли її максимальний потенціал вичерпався, на території аерогавані з'явилася ще одна додаткова вежа.