KLM (Королівська Авіаційна Компанія), Koninklijke Luchtvaart Maatschappij – провідна авіакомпанія в Європі, яка була заснована 7 жовтня 1919 р. Історія європейського авіаперевізника становить понад 100 років. Це одна з найбільш старих авіакомпаній в Європі.
Раніше KLM була відома як національна компанія Нідерландів, але з 2004 р. стала дочірньою організацією холдингу AirFrance-KLM зі штаб-квартирою в Амстердамі, поблизу з головним аеропортом країни – Схіпхол.
Історія перевізника
Назву "Королівська" колись надала королева Нідерландів Вільгельміна. Завдяки даному титулу, з'явився логотип у вигляді корони.
Засновником компанії став військовий льотчик Альберт Плезман, який придумав девіз: "Повітряний океан, який об'єднує людей". Але з часом головним посилом перевізника стала надійність. Тому девіз KLM став значно простішим: "Надійна авіалінія".
Перший переліт відбувся 17 травня 1920 р. з Лондона в Амстердам. Рейс був визначним за рахунок високої чисельності людей на борту літака. 350 пасажирів небом подолали відстань між столицями Великобританії та Нідерландів завдяки повітряному транспорту перевізника.
Першим міжконтинентальним перельотом був рейс Амстердам - Батавія. Він відбувся 1 жовтня 1924 р. Компанії знадобилося п'ять років, щоб налагодити регулярні авіарейси по даному напрямку.
Корпоративний стиль
Лого компанії складається з синіх букв назви та корони зверху. Даний елемент брендингу красується на літаках флоту авіакомпанії, а також на офіційному сайті перевізника. Говорячи про веб-ресурс, де доступне бронювання авіаквитків, розклад та інша інформація, то він виконаний в лаконічному стилі. Головна перевага – швидка навігація сайтом, а також кілька доступних мов для веб-відвідувачів.
Уніформа персоналу KLM відповідає кольорам літаків – сині й блакитні відтінки завжди присутні на транспортних засобах флоту авіаперевізника. З самого початку стюардеси носили пальто синього кольору з чорною сумочкою і туфлями. Також бортпровідниці завжди одягнені в костюм синього кольору – з піджаком або жилетом і білою сорочкою.
Основним акцентом завжди був темний шарф з різним дизайном, який виділявся на фоні лаконічного образу і був родзинкою співробітниць. Сорочки могли бути як з довгим, так і з коротким рукавом. Ще на початку ХХ ст. над уніформою KLM працювали імениті голландські дизайнери:
- Іріс ван Херпен;
- Олджай Хюльшен;
- Шарон дель Аден.
Зараз форма ніяк не відрізняється від початкових варіантів і має такий же колір та принт, що і в кінці ХХ ст. У ХХІ ст. дизанери авіаперевізника надали можливість носити дівчатам костюми зі штанями. Це стало елегантною фішкою бортпровідниць, тоді як шарф стюартдеси почали заправляти під сорочку тільки в 2000-х.
Слід зазначити, що персонал KLM вважається одним з найбільш стильно одягнутих серед інших авіакомпаній. Пасажири завжди радіють охайному вигляду бортпровідниць і роблять їм компліменти на борту.
Додаткові послуги та бонуси
Компанія надає низку додаткових послуг, таких як:
- додаткова комфортабельність на борту (відкидні сидіння, місця підвищеного комфорту, монітори для перегляду фільмів, преса);
- відсутність обмежень для багажу (додатковий багаж, багаж з тваринами, перевезення спортивного інвентарю);
- високоякісне обслуговування на борту (харчування на вибір, WiFi);
- різне (зал очікувань 24/7 в голландських терміналах, трансфер з\до аеропорту, оренда автомобіля від партнерів, бронювання квитків онлайн).
З бонусною програмою KLM пасажири можуть скористатися:
- вигідними пропозиціями – путівки туроператорів зі зниженими цінами для відпочинку в Європі;
- довідником мандрівника – віртуальний помічник допоможе визначитися, з локацією для відпочинку, з найбільш оптимальним маршрутом. Довідник містить інформацію про те, як купити квиток онлайн, як скасувати бронь, як користуватися фільтром рейсів;
- знижками – компанія разом з Air France, яка входить в авіаальянс, має спеціальну накопичувальну систему знижок. Пасажири отримують бали за поїздки ("милі"). Їх можна використовувати для зниження вартості на авіаквиток або на інші послуги.
- доступним сервісом від партнерів авіаперевізника – бронювання готелів, оренда автомобілів і розваги (дешеві квитки на виставки, в аквапарки, музеї). Ціни, як правило, на весь перелік послуг безпосередньо знижені для пасажирів KLM-Air France.