KLM (Королівська авіаційна компанія, нідерл. Koninklijke Luchtvaart Maatschappij) - провідна авіакомпанія в Європі, яка була заснована 7 жовтня 1919 року. Діяльність європейського авіаперевізника становить понад 100 років. Це одна з найбільш старовинних авіакомпаній в Європі.
Раніше KLM була відома як національна компанія Нідерландів, але з 2004 року стала дочірньою організацією холдингу AirFrance-KLM зі штаб-квартирою в Амстердамі, поблизу з головним аеропортом країни - Схіпхол.
Історія перевізника
Назву «Королівська» (голландською мовою) колись надала королева Нідерландів Вільгельміна. Завдяки даному титулу, з'явився логотип у вигляді корони.
Засновником компанії став військовий льотчик Альберт Плезман, який придумав девіз: «Повітряний океан, який об'єднує людей». Але з часом головним посилом перевізника стала надійність. Тому девіз KLM став значно простішим: «Надійна авіалінія».
Перший переліт відбувся 17 травня 1920 року з Лондона в Амстердам. Рейс був визначним за рахунок високої чисельності людей на борту літака. 350 пасажирів небом подолали відстань між столицями Великобританії та Нідерландів завдяки повітряному транспорту перевізника.
Першим міжконтинентальним перельотом був рейс Амстердам - Батавія. Він відбувся 1 жовтня 1924 року. Компанії знадобилося 5 років, щоб налагодити регулярні авіарейси по даному напрямку.
Брендинг та уніформа KLM
Лого компанії складається з синіх букв назви та корони зверху. Даний елемент брендингу красується на літаках флоту авіакомпанії, а також на офіційному сайті перевізника. Говорячи про веб-ресурс, де доступна бронь авіаквитків, розклад та інша інформація, то він виконаний в лаконічному стилі. Головна перевага - швидка навігація сайтом, а також кілька доступних мов для веб-відвідувачів.
Уніформа персоналу KLM відповідають кольорам літаків - сині і блакитні відтінки завжди присутні на транспортних засобах флоту авіаперевізника. З самого початку, стюардеси носили пальто синього кольору з чорною сумочкою і туфлями. Також бортпровідниці завжди одягнені в костюм синього кольору - з піджаком або жилетом і білою сорочкою.
Основним акцентом завжди був темний шарф з різним дизайном, який виділявся на фоні лаконічного образу і був “родзинкою” співробітниць. Сорочки могли бути як з довгим, так і з коротким рукавом. Ще на початку 20 століття над уніформою KLM працювали імениті голландські дизайнери:
- Іріс ван Херпен;
- Олджай Хюльшен;
- Шарон дель Аден.
Зараз форма ніяк не відрізняється від початкових варіантів і має такий же колір та принт, що і в кінці 20 століття. У 21 столітті дизанери авіаперевізника ввели можливість носити дівчатам костюми із штанями. Це стало елегантною фішкою бортпровідниць, тоді як шарф стюартдеси почали заправляти під сорочку тільки в 2000-х.
Слід зазначити, що KLM персонал вважається одним з найбільш стильно одягнутих серед інших авіакомпаній. Пасажири завжди радіють охайному вигляду бортпровідниць і роблять їм компліменти на борту.
Додаткові послуги та бонуси
Компанія надає ряд додаткових послуг, таких як:
- Комфортабельність на борту (відкидні сидіння, місця підвищеного комфорту, монітори для перегляду фільмів, преса, ін.);
- Відсутність обмежень для багажу (додатковий багаж, багаж з тваринами, перевезення спортивного інвентарю);
- Високоякісне обслуговування на борту (харчування на вибір, WiFi, ін.);
- Різне (зал очікувань 24/7 в голландських терміналах, трансфер з\до аеропорту, оренда автомобіля від партнерів, бронювання квитків онлайн, ін.).
З бонусною програмою KLM пасажири можуть скористатися:
- Вигідними пропозиціями - путівки туроператорів зі зниженими цінами для відпочинку в Європі;
- Довідником мандрівника - віртуальний помічник допоможе визначитися, з локацією для відпочинку, з найбільш оптимальним маршрутом. Довідник містить інформацію про те, як купити квиток онлайн, як зняти бронювання, як користуватися фільтром рейсів, т. д.;
- Знижками - компанія разом з Air France, яка входить в авіа альянс, має спеціальну накопичувальну систему знижок. Пасажири отримують бали за поїздки («милі»). Їх можна використовувати для зниження вартості на авіаквиток або на інші послуги.
- Доступним сервісом від партнерів авіаперевізника - бронювання готелів, оренда автомобілів і розваги (дешеві квитки на виставки, в аквапарки, музеї, ін.). Ціни, як правило, на весь перелік послуг безпосередньо знижені для пасажирів KLM-Air France.