Чорногорія має два міжнародних аеропорти: в Тіваті (більший) і в Подгориці (менший). Другий повітряний вокзал також відомий як Голубівці або Голубовичі. Цю назву він отримав за назвою найближчого населеного пункту (однойменного села).
Аеропорт Подгориця – великий транспортний вузол, через який проходять авіарейси багатьох світових перевізників. Ним (як і портом Тівате) управляє національна компанія "Аеропорти Чорногорії". Аеровокзал в 2007 р. отримав почесне звання кращого аеропорту з пасажиропотоком до 1 млн осіб. В середньому, через цю повітряну гавань проходить близько 400 тис. клієнтів за рік.
Пасажирів цього повітряного вузла обслуговує авіаперевізник "Чорногорські авіалінії" (для якого цей вокзал є хабом), а також іноземні компанії Air France, Swiss, KLM,S7, Airberlin, Turkish Airlines, Air China, Nord Star, Delta та інші. З цього аеропорту щодня відправляються прямі рейси в Дортмунд, Рим, Париж, Берлін, Цюріх, Стамбул, Болонью, Белград, Варшаву, Загреб, Краків, Люксембург, Нант і т. д.
Купити квитки можна не лише в касі вокзалу, а й у турагентів, офіси яких працюють у всіх великих чорногорських містах. Також можливо замовити квитки в авіакасах, які є в столиці та декількох мегаполісах країни. Куди зручніше та швидше купувати авіаквитки через Інтернет: на сайтах транспортних компаній або за допомогою нашого сервісу SkyBooking, де зібрана вся потрібна інформація. Cайт дозволяє перевіряти наявність квитків в потрібному напрямку на бажану дату, а також порівнювати різні варіанти трансферу й обирати найзручніший та найбільш дешевий.
Аеропорт Подгориця недарма вважається одним з кращих транспортних каналів, він має прекрасне сполучення з навколишніми населеними пунктами та зручну, продуману інфраструктуру, що включає в себе все необхідне для комфортного обслуговування клієнтів.
Пасажири, які очікують вильоту з цього аеровокзалу, або щойно зійшли з трапу літака, можуть скористатися наступними сервісами:
- магазини безмитної торгівлі Дьюті Фрі;
- відділення Чорногорського банку, в якому можна обміняти валюту;
- два кафе, де можна перекусити стравами європейської кухні або фастфудом;
- кіоски з продажу газет і сувенірів;
- стійка прокату автомобілів;
- цілодобовий медпункт;
- невелика кімнатка "Матері й дитини", обладнана всім необхідним для маленьких непосид (пеленальним столиком, меблями, а також засобами дитячої гігієни);
- специфічні туалетні приміщення для людей з обмеженими можливостями.
Інформацію про найближчі рейси (їх назви, час відправлення чи прибуття, можливі затримки або скасування тощо) клієнти бачать на онлайн-табло, розташоване в приміщенні аеропорту.
Тим, хто найближчим часом збирається вилетіти, варто заздалегідь пройти митний контроль, останнім часом пасажиропотік цього транспортного вузла стрімко виріс, а до стійок реєстрації регулярно утворюються черги. Особливо це стосується періоду з квітня до жовтня (або листопада), коли в державі спостерігається "високий" туристичний сезон.
Історія аеропорту
Спочатку даний транспортний вузол використовувався не лише в цивільних, а й у військових цілях. Перший літак в Подгориці, що по-іншому зветься Тітоград, приземлився навесні 1939 р. Це було пасажирське авіасудно з Белграда. Трохи пізніше маршрут Белград - Подгориця став регулярним, а в 1961 р. відкрився перший аеропорт Тітограда, обладнаний асфальтованою злітною смугою (подібним тоді могли похвалитися лише деякі аеровокзали). Повітряний порт мав радари та займав площу приблизно в 4 км2. Щодня він міг приймати до 1 тис. клієнтів і літаки класу DC-9.
Влітку 1977 р. завершилося реконструювання повітряного вокзалу, якому присвоїли назву Голубівці. На той момент він вважався найбільш сучасним і найкраще технічно оснащеним авіапортом на планеті. Габарити злітної смуги (2,5 км в довжину і 45 м завширшки) дозволяли аеропорту приймати абсолютно всі існуючі пасажирські судна, навіть дуже великі.
Трохи пізніше поруч з основною добудували додаткову злітну смугу, ширина якої була в три рази менша. Вона застосовувалася переважно для супроводу авіарейсів.
У 2003 р. аеропорт Подгориця перейшов у власність держави, його модернізували, витративши на це 30 мільйонів євро (за проєктом Європейського банку реконструкції та розвитку). Сьогодні дана повітряна гавань має все необхідне для прийому і відправки внутрішніх і міжнародних рейсів, порт повністю відповідає міжнародним стандартам та вимогам.