Міжнародний аеропорт Мюнхен – великий авіаційний хаб Німеччини та один із провідних європейських авіавузлів. Позиції авіагавані у рейтингах: друге місце в країні та дев'яте – у Європі за завантаженістю, 15-те у світі за кількістю міжнародних пасажирів. Найкращий у світі, за версією Skytrax серед аеропортів з обсягом перевезень 40-50 млн осіб за рік.
Аеропорт є головним хабом для компаній:
- Lufthansa та її афілійовані структури;
- TUI fly Німеччина;
- Condor.
Тут продають квитки на рейси за 266 напрямками, кількість перельотів за рік сягає 413 тис. Придбати квиток до Мюнхена зручно за допомогою сервісу SkyBooking.
Можливості та інфраструктура аеропорту Мюнхен
В авіагавані облаштовано дві злітно-посадкові смуги, а також вертолітний майданчик, який використовується, зокрема, баварською поліцією. Пристосована для прийому повітряних широкофюзеляжних машин класу Airbus A380. Має розвинену інфраструктуру, включаючи кілька комплексів навантаження та ремонту.
У північній частині розташовані основні будівлі адміністративного призначення, об'єкти сервісу та центр для відвідувачів з торговими та розважальними об'єктами. Функціонують шість паркувальних зон, розрахованих на 30 тис. автомобілів, з яких 16,5 тис. розміщуються на критих стоянках. Для пасажирів та інших відвідувачів облаштовані засклені оглядові тераси із зонами для відпочинку. З них відкривається вид на східний перон.
Історія Мюнхенської авіагавані
Уряд Баварії ухвалив рішення про необхідність будівництва аеропорту 1969 р. Причиною стало динамічне зростання пасажиропотоку, з яким повітряні ворота Мюнхен - Рим впоратися вже не могли. Зведення аеропорту почалося у листопаді 1980 р. Для звільнення необхідних площ довелося переселити близько 400 жителів села Францхайм, а сам населений пункт було ліквідовано.
Працювати аеропорт почав у травні 1992 р., після чого гавань Мюнхен - Рим закрилася. Компанія Lufthansa перенесла до Мюнхена частину своїх ближніх та дальніх рейсів, щоб розвантажити Франкфурт, проте залишила за останнім більшість напрямків міжконтинентальних перевезень. У 1996 р. кількість пасажирів подвоїлася і досягла 30 млн. Мюнхенський аеропорт обійшов дюссельдорфський за цим критерієм, змістивши його в національному рейтингу на третю позицію.
У 2003 р. збудовано другий термінал, участь у реалізації проєкту активно брала компанія Lufthansa. Оновлений корпоративний дизайн було представлено у 2013 р. Через два роки пасажиропотік досяг рекордного на той момент показника у 40 млн осіб.
Після цього Skytrax надав авіагавані статусу "п'ять зірок" – вперше за межами Азії. Тоді ж вона восьмий раз поспіль захистила своє звання найкращої у світі за версією цього ж агентства. Пікові за обсягом перевезення були зафіксовані у 2019 р. – вони досягли рівня 47,9 млн пасажирів. На внутрішніх лініях послугами аеропорту скористалися до 9 млн осіб за рік.