Міжнародний аеропорт Дубай – це найбільший пасажирський повітряний порт не лише у державі, а й на всьому Аравійському півострові. Він знаходиться приблизно за 5 км від історичного центру міста. Щорічно тут здійснюють авіаперельоти понад 70 млн пасажирів, а також відправляють та приймають близько 3 млн вантажів. Загалом його будівництво коштувало державі понад 5 млрд$.
Це величезний комплекс, до якого після програми модернізації 2001 р. увійшли такі служби та послуги:
- два величезні термінали з сортування, прийому та відправлення вантажів;
- три термінали з обслуговування пасажирів, до яких входить три окремі сектори;
- масштабний розважальний та торговий центри;
- сучасний медичний центр;
- десятки ресторанів, бутиків та магазинів;
- готелі з басейнами та spa-центрами;
- спеціальний сервісний центр з ремонту авіатехніки.
Після реалізації програми оновлення та модернізації пропускна спроможність аеропорту суттєво зросла, і він щороку став обслуговувати вже понад 90 млн пасажирів. Але навіть до поліпшення 2001 р. він займав 10 місце у світі місце за завантаженістю та пасажиропотоком, і 6 місце за обсягом перевезення вантажів.
З аеропортом співпрацюють не лише великі світові авіакорпорації, а й багато бюджетних компаній, наприклад, Flydubai. Тому у пасажирів завжди є можливість купити як дорогі авіаквитки класу люкс, так і підібрати для себе більш дешеві варіанти за допомогою сервісу SkyBooking. З аеропортом також співпрацює мережа регіональних перевізників, а низка авіакомпаній використовують його як вторинний стикувальний вузол.
Історія аеропорту
Зведення аеропорту стартувало 1959 р. за прямим указом шейха ОАЕ. Підрядником виступила британська будівельна компанія. Офіційне урочисте відкриття припало на кінець 1960 р. Тоді повітряний порт складався лише з однієї невеликої будівлі аеровокзалу для пасажирів, а вантажоперевезення взагалі не виконувалося.
На території аеропорту було обладнано три відкриті стоянки для літаків та одну злітно-посадкову смугу. ЗПС була побудована на ущільненому за спеціальною технологією піску та мала довжину майже 2 км. Технічні характеристики смуги дозволяли їй приймати літаки розміром трохи більше, ніж невеликий близькомагістральний Дуглас.
1965 р. аеропорт покращили – побудували ще один термінал та оновили злітно-посадкову смугу, тепер це була повноцінна асфальтована ЗПС завдовжки 2,8 км. Також було зведено допоміжний елінг для ремонту та обслуговування повітряних суден та встановлено сучасне обладнання для більш точної навігації. Після цього аеропорт Дубай почав приймати великі реактивні лайнери типу Havilland Comet, з ним стали співпрацювати відомі світові авіакомпанії.
Чергове покращення припало на 1970 р. – було збільшено довжину злітно-посадкової смуги, завезено та встановлено нове технічне оснащення. На ВПП аеропорту стали здійснювати посадку найсучасніші пасажирські літаки типу Боїнг, істотно зросла кількість рейсів, що приймаються і відправляються, в рази збільшився пасажиропотік.
Наступним кроком стало розширення та модернізація будівель обслуговуючих терміналів. Оновлення знову було виконано у найкоротші терміни із залученням іноземних фахівців та використанням найсучасніших матеріалів та технологій. Завдяки цьому вже 1980 р. аеропорт отримав схвалення на офіційне членство у Міжнародній раді аеропортів, що дозволило йому вийти на найвищий рівень.