Міжнародний аеропорт Брюсселя, традиційно званий також Завентем, – найбільша в Бельгії національна авіагавань.
Обслуговує рейси в європейські та азіатські країни, у близькосхідні регіони та на обидва американські континенти. Щорічно близько 80 авіаперевізників здійснюють близько 235 тис. перельотів за 248 напрямками з аеропорту. Є головним хабом компаній Brussels Airlines та TUI Fly Belgium. Поряд з ним знаходиться база бельгійських ВПС Мелсбрук, що експлуатує загальні злітно-посадкові смуги. Пропускна спроможність – 35 млн пасажирів за рік, фактично ж авіаквитки купують до 26 млн осіб, серед яких і туристи з України, які придбали квитки за допомогою сервісу SkyBooking.
Інфраструктура авіагавані
В аеропорту є три злітно-посадкові смуги, дві з яких паралельні, а третя примикає до них по діагоналі. Захід літаків на посадку здійснюється зі сходу, зліт – у західному напрямку. Офісні простори займають 32 тис. м2 усередині терміналу та 500 тис. – у допоміжних будівлях.
В авіагавані для пасажирів відкрито десять конференц-залів із сучасною технікою місткістю до 70 осіб кожен. Працюює 42 магазини та 29 кафе. Пасажири, як додаткову опцію до стандартного авіаквитка, можуть купити карти підключення до систем індивідуального відстеження багажу, прискореної перевірки безпеки та бронювання паркувальних місць для автомобілів.
Історія створення та розвитку Брюссельського аеропорту
На місці майбутньої авіагавані до сорокових років XX ст. знаходилися великі сільськогосподарські поля. З початком Другої світової війни німці, після окупації Бельгії, збудували тут військовий аеродром із трьома злітно-посадковими смугами. Після поразки Німеччини уряд Бельгії прийняв рішення розмістити тут власну базу ВПС Мелсбрук і додатково перепрофілювати інфраструктуру під цивільні потреби.
Реєстрація пасажирів здійснювалася в розташованому недалеко Харені. Після посадки екіпажі літаків були змушені кермувати кількома кілометрами дороги до аерогавані в Завентемі. До 1956 р. були побудовані склади і майстерні, заасфальтовані злітно-посадкові смуги. Поштовх для подальшого інтенсивного розвитку дала Всесвітня виставка Expo-58 у Брюсселі. За два роки до її проведення було збудовано нову двоповерхову головну будівлю, а пропускна спроможність повітряної гавані зросла до 6 млн пасажирів на рік.
Подальше розширення інфраструктури в сімдесятих роках пов'язане з появою літаків великого класу, таких як Boeing 747. Зводилися нові пірси і модернізувалися старі, розвивалися торговельні простори, а в дев'яностих роках зведена нова головна будівля. У 2005 р. за рішенням Міжнародної асоціації повітряного транспорту, на підставі результатів голосування 100 тис. пасажирів, повітряні ворота Завентем набули статусу найкращого аеропорту Європи. Через рік авіагавань отримала її сучасну назву.
У 2010 р. тут вперше в історії Бельгії приземлився широкофюзеляжний літак Airbus A380 (Lufthansa), у 2012 р. – Boeing 787 Dreamliner (Ethiopian Airlines) і в 2015 р. – Airbus A350 (Finnair).