Аеропорт ім. Бен-Гуріона є міжнародним аеропортом Тель-Авіва та основним ізраїльським аеровокзалом. Його було відкрито у 1936 р. та було присвоєно ім'я Давида Бен-Гуріона – відомого в Ізраїлі державного та політичного діяча, голови Єврейської ізраїльської агенції та першого прем'єр-міністра.
Сьогодні аеропорт знаходиться під керуванням ізраїльських аеропортів. Ця організація є державною, створена у 1977 р. Суть її діяльності у відповідальності за цивільні аеропорти та наземні термінали у прикордонних пунктах країни між Ізраїлем та сусідніми країнами.
Авіаквиток в Ізраїль за вигідною ціною можна знайти за допомогою сервісу SkyBooking.
Аеропорт вважається вузловим для найбільшої національної компанії Ізраїлю "Ель-Аль", а також інших великих авіаперевізників держави.
У 2019 р. пасажиропотік аеропорту становив майже 25 млн осіб із загальною кількістю зльотів та посадок – 167 886.
Цей аеровокзал є найбезпечнішим у світі щодо тероризму. Його охороняє поліція, службовці оборонної армії країни та інші приватні організації з охорони. Аеропорт неодноразово піддавався терористичним актам, були спроби викрасти літак, які виявилися марними завдяки надійній охороні та передбаченим заходам безпеки аеропорту.
Серед країн Близького Сходу аеропорт Бен-Гуріон визнано лідером за параметром задоволеності пасажирів.
Придбати квиток до Ізраїлю можна на нашому сайті. Зручний пошук дозволить вам забронювати вигідний варіант на необхідні вам дати. Ціна залежить від авіакомпанії, дати поїздки, класу літака.
Історія аеропорту
Проєктом та будівництвом аеропорту займалася британська влада у 1930-ті роки. Біля аеропорту також збудували залізничний вокзал, також є військова база. Будівництво розпочали у 1935 р., а у 1937 відкрили перші злітно-посадкові смуги 800 м завдовжки та 100 м завширшки. Будівництво аеропорту довірили місцевій єрусалимській компанії під час арабського повстання у період Британського мандату.
До 1939 р. аеровокзалом обслуговувалося кілька авіакомпаній, здійснювалися рейси до Єгипту, Голландії, Польщі, Британії, а також аеровокзал був транзитним для пасажирів, що летіли з Голландії до Індонезії.
1943 р. аеропорт став військовою базою для Королівських військових повітряних сил Британії, рух цивільної авіації на час війни був припинений. Коли війна закінчилася, повітряні ворота знову відновили роботу, у 1946 р. американською авіаційною компанією почали здійснюватися рейси до США.
У цьому ж році, 25 лютого, аеровокзал був атакований Єврейською організацією, яка працювала з території Палестини в період 1931-1948 рр. Внаслідок нападу було знищено британські військові судна.
Перед війною за незалежність Ізраїлю працівниками аеропорту були 250 осіб, здебільшого євреї. Незважаючи на охорону аеропорту на той момент, його безпека почала погіршуватися. 1948 р. аеровокзал захопили араби. Згодом його звільнили ізраїльські військові сили.
24 листопада 1948 р. аеропорт став міжнародним у незалежному Ізраїлі. За перший рік роботи пасажиропотік склав 40 тис. осіб. 1951 р. аеропорт розширився з метою збільшення пасажиропотоку до 1,2 млн людей щорічно.
У період з 1960-1990-х років один із терміналів був підготовлений та обладнаний під прийняття реактивних літаків. Перший у світі лайнер такого типу тут виконав рейс у 1960 р. Роком раніше почали будуватися злітно-посадкові смуги, розраховані на прийом таких лайнерів. Реактивний літак Боїнг виконав посадку у 1961 р. Цього ж року неподалік території аеропорту відкрили перший авіаготель, в якому розміщувалися екіпажі авіалайнерів, а також представники бізнесу. Аеропорт на той момент вів роботу у режимі 24/7, кожні 30 хвилин у його бік вирушав шатл.
У 1972 р. аеропорт зазнав тероризму з боку японської армії, в результаті якого були загиблі та поранені. Після цієї події залу зустрічей пасажирів відокремили від пасажирів, що прибувають за допомогою куленепробивного скла.
Під час військового конфлікту між арабами та євреями у 1973 р. пасажиропотік помітно знизився. Аеропортом приймалися продукти та озброєння з США.
У 1977 р. було розпочато кампанію з удосконалення аеропорту. Було відкрито нові термінали, магазини, коридори з виходами для посадки, обладнано новий зал для зустрічі пасажирів, а також створено новий операторський відділ та Duty Free.
У 1993 р. було ухвалено рішення побудувати новий термінал через збільшення мандрівників.