В угорській столиці розташований найбільший міжнародний аеропорт ім. Ференца Ліста – наймасштабніша авіагавань держави. У 2011 р. йому було присвоєно назву на честь відомого угорського композитора Ліста. Він є одним з п'яти міжнародних аеропортів даної країни і розташований всього за 16 км від центру Будапешта.
На сьогодні з аеропорту ім. Ліста відправляються прямі рейси абсолютно в усі держави Європи, а також до більшості держав Азії та Північної Америки. Уточнити наявність авіаквитків, забронювати і купити їх можливо на веб-сайтах перевізників, в авіакасах, касах самого аеропорту, а також через сервіс SkyBooking.
На сьогодні можливості даного транспортного вузла дозволяють йому приймати абсолютно всі типи літаків, включаючи такі великі, як Airbus A380, Boeing 747, АН-124 "Руслан" і АН-225 "Мрія".
Для прямих рейсів до Відня і Братислави даний повітряний порт вважається запасним. Сьогодні більшістю маршрутів літають літаки угорської національної авіакомпанії MALEV (працює з 1950 р.). Їх ціни дешевші, ніж у іноземних перевізників, тому пасажири переважно купують квитки саме цієї компанії.
Історія
У 1938 р. було вирішено будувати новий столичний аеропорт, який зможе використовуватися не лише в якості цивільного, але також як спортивний і навіть військовий. Незважаючи на те, що в Європі йшла Друга світова війна, в самий розпал військових подій будівництво все ж стартувало, правда, із запізненням на кілька років (у 1942 р.). По суті, війна стала чимось на зразок каталізатора для зведення повітряної гавані, оскільки Угорщина потребувала великого транспортного вузла, яким і став даний аеропорт. Правда, всього через рік частина будівель була зруйнована, а смуга для зльотів і посадок перебувала в непридатному для використання стані.
У 1947 р. стартувала капітальна реконструкція, в розрізі якої аеропорт перебудували і розширили, а в 1950 р. він прийняв перший цивільний рейс. Незабаром після цього цивільні літаки стали прибувати і відправлятися регулярно, а кількість їх маршрутів значно збільшилася. Правда, купити квитки було можливо лише в соціалістичні країни: Чехію, Румунію, Польщу і Болгарію. Чотирма роками пізніше з цієї повітряної гавані вилетів перший літак в не соціалістичну країну – Австралію.
У 1957 р. закінчили будівництво терміналу, а відразу після цього голландський авіаперевізник KLM почав здійснювати польоти через аеропорт Будапешту, який тоді носив назву Феріхедь. Злітно-посадкова смуга на той час мала довжину 2,5 км та була повністю готова до використання (відремонтована), правда, вже через рік її продовжили ще на 500 м.
Кількість пасажирів цього транспортного вузла постійно зростала, що призвело до необхідності розширення аеропорту. До середини 70-х років він приймав приблизно 1 млн пасажирів на рік. Була зведена ще одна вишка диспетчерів, а в 1983 р. побудовано другу злітну смугу. Її розмістили паралельно першій і зробили довжиною майже 4 км. На цьому модернізація не закінчилася, оскільки потрібен був ще один термінал. Його побудували в 1985 р., заодно поліпшивши загальну транспортну інфраструктуру. Тепер повітряна гавань приймала літаки таких перевізників, як Swissair, Lufthansa і Air France. Новий термінал міг похвалитися ультрасучасним обладнанням і вважався одним з кращих не лише в Угорщині, а й у всьому світі.
В кінці минулого століття побудували і ввели в експлуатацію 3-й термінал, обладнаний сімома літаковими стоянками, він має ще п'ять паркувальних місць для літаків, розташованих на невеликій відстані від основних. Як результат, пасажиропотік цього транспортного вузла збільшився до нечуваних на той час 13 млн пасажирів за рік.