Міжнародний аеропорт О'Хара в Чикаго – це один із найбільших повітряних портів Сполучених Штатів та один із найбільш завантажених аеропортів у світі. Протягом десяти років він посідає перші місця у номінації найкращого вузлового хаба північноамериканського континенту. Розташований на північному заході Чикаго, неподалік ділового даунтауна, а його головним оператором виступає державний авіаційний чикагський Департамент. О'Хара має чотири величезні термінали та 189 посадкових гейтів, значна частина з яких обладнана сучасними системами для прискореної посадки – спеціальними підвісними мостами.
Тільки за перший рік роботи повітряний порт зумів обслужити понад 180 тис. пасажирів і продовжує бити рекорди протягом усіх років роботи. У 2005 р. тут було здійснено понад 1 млн зльотів і посадок – близько 2600 на добу, це вивело аеропорт на перше місце пасажиропотоком у світі. Приблизно 65% склали комерційні авіарейси, 32% – спрощені авіатаксі на малогабаритних літаках, 2% – рейси авіації загального призначення, і не менше ніж 1% – військові транспортування.
До 2005 р. його вважали найзавантаженішим аеропортом у світі і він був четвертою повітряною брамою Північної Америки. У 2006 р. федеральний уряд вніс у роботу аеропорту певні обмеження, щоб знизити затримки рейсів, оскільки термінали перестали справлятися з величезним пасажиропотоком. Тоді лідерство перейшло до іншого американського авіагіганта, більшого за розмірами вузлового хабу – Хартсфілд-Джексона в Атланті, який утримує першість до сьогодні.
Але О'Хара все одно входить до десятки найкращих світових аеропортів, займаючи важливе місце в США з обслуговування міжнародних авіарейсів. Він приймає на своїх злітно-посадкових смугах літаки із 60 різних країн, у тому числі з Африки, Азії, Європи та Латинської Америки. З аеропортом співпрацюють десятки американських та іноземних авіакомпаній з широким діапазоном якості комфорту та послуг.
Незважаючи на скорочення, аеропорт так і продовжує обслуговувати рейси абсолютно будь-якого призначення – загальні, вантажні, комерційні, військові та скромні авіаційні таксі. Завдяки цьому кожен пасажир може вибрати та купити авіаквиток, виходячи зі свого бюджету та можливостей – від презентабельного бізнес-класу до економічних дешевих лоукостерів, зокрема за допомогою сервісу SkyBooking.
Історія створення
Аеропорт був заснований наприкінці 1941 р. як підприємство-виробник військово-транспортних літаків "Дуглас Скай Майстер". Територія для будівництва була обрана через безпосередню близькість до великого населеного пункту та розгалужену залізничну мережу. Завод потребував дешевої робочої сили, а Чикаго цілком задовольнив цю вимогу. Крім того, в цьому районі розташовувався спеціальний військовий склад, де зберігалися рідкісні експериментальні літаки, зокрема захоплені у противника.
У 1950 р. головні на той момент повітряні ворота США Мідвей перестали справлятися з пасажиропотоком, що зріс, і влада прийняла рішення переобладнати О'Хара в повноцінний пасажирський аеропорт. Тим більше, що у військовому сенсі він уже перестав бути актуальним. Роботи з реорганізації було закінчено у 1955 р., тоді тут і було виконано перший комерційний рейс усередині країни, а міжнародний термінал було зведено вже у 1958 р.
Повністю ж роботи з "перекваліфікації" було завершено лише наприкінці 1961 р. З цього моменту аеропорт став найзавантаженішим у світі. Протягом кількох років він щорічно обслуговував понад 10 млн пасажирів, а 1998 р. цей показник сягав уже 70 млн. Сьогодні ж загальна кількість становить близько 100 млн на рік. Такий величезний наплив пасажирів призводить до частих затримок та скасування рейсів, тому зараз аеропорт вважається нестабільним американським хабом.
Щоб знизити кількість затримок та збільшити пропускну спроможність терміналів, американська влада розробила та затвердила новий план модернізації О’Хара. Згідно з проєктом, буде змінено конфігурацію поля та розширено площі пасажирських та вантажних терміналів. Замість двох старих злітно-посадкових смуг планують звести чотири нові ЗПС більшої протяжності – таким чином їх буде вісім, і всі вони будуть розташовані паралельно.
Очікують, що така модернізація системи ЗПС суттєво прискорить процеси зльоту та посадки повітряних суден, а також дозволить приймати більше великогабаритних дворівневих широкофюзеляжних літаків.