Завантаження...

hero

Міжнародний аеропорт Мумбай імені Чатрапаті Шиваджі

Дата
Назад
1 Дорослих
Дорослi
Діти
до 14 рокiв
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд

Інфраструктура

restaurants
Кафе
shop
Магазини
rent_cars
Прокат машин
parking
Паркінг
hall
Зал очікувань
business_hall
Бізнес зал

АеропортМумбай імені Чатрапаті Шиваджі

icon
Про аеропорт
icon
Про аеропорт
location
Розташування
flight_road
Термінали
map
Карта аеропорту
local_airport
Вузловий аеропорт
icon-2
Готелі біля аеропорту
phone_in_talk
Довідкові телефони
gps
Адреса аеропорту
flight_road
Злітно-посадкова смуга

Про аеропорт

Міжнародний аеропорт ім. Чатрапаті Шиваджі Махараджа, Мумбай – одна з найбільших індійських авіагаваней. Завдяки своєму розташуванню охоплює досить щільну мережу авіасполучення.

За версією агентства Skytrax, є найкращими повітряними воротами в Індії та Центральноазіатському регіоні загалом. Займає друге місце в країні за завантаженістю з річним пасажиропотоком майже 50 млн осіб. Послугами аеропорту користуються пів сотні авіакомпаній, літаки яких здійснюють близько 980 рейсів на день.

У гавані облаштовані дві злітно-посадкові смуги, що перетинаються, вони здатні приймати також важкі літаки класу Airbus A380. Контроль за повітряним рухом здійснюється з диспетчерської вежі заввишки 87,5 м. Проєкт шестиповерхової вежі, другої за величиною в Індії, отримав нагороду від архітектурної ради Гонконгу за найкраще моделювання будівлі в авіаційній галузі.

Зручності та розваги для гостей аеровокзалу

Для пасажирів з квитками до першого та бізнес-класу відкрито зал очікування преміального рівня обслуговування GVK. Його місткість – 440 осіб. VIP-зона розташована на двох поверхах другого терміналу. Тут знаходяться бізнес-центр, ресторани, приміщення для курців, СПА-салон та душові. На церемонії World Travel Awards лаундж-зона отримала премію як найкращий у світі зал очікування для пасажирів першого класу.

Аеропорт пропонує зокрема деякі ексклюзивні послуги, скористатись якими можна, придбавши квитки на SkyBooking та відправившись  подорож. Так, на платній основі можна замовити зустріч пасажирів консьєржем у рамках сервісу Pranaam. Послуга поширюється на клієнтів із будь-якого класу перельоту. Консьєрж допомагає у переміщенні та користуванні послугами аеропорту сім'ям, дітям та літнім людям, забезпечує прибуття зручного та безпечного автотранспорту для їхньої подальшої поїздки. Також особам, що зустрічають, пропонують за окрему плату отримати доступ до зони прибуття і знаходитися там до чотирьох годин.

У міжнародному терміналі відкрито велику виставку творів мистецтва з більш ніж 5,5 тис.  експонатів. Протяжність рядів галереї – загалом понад 3 км. Для дітей працює ігровий майданчик Rainbow, що є імітацією подорожі джунглями і навіть сафарі. Для маленьких пасажирів передбачені кімнати "Матері та дитини".

На всій території аеропорту працює платний Wi-Fi з обмеженим стартовим вільним доступом. Для полегшення навігації та користування послугами запущено спеціальний мобільний додаток, який можна завантажити на гаджети. З його допомогою зручно відстежувати статус рейсу, здійснювати пошук будь-яких об'єктів інфраструктури, ресторанів чи магазинів, є помічник з виходу на посадку.

Також запущено цифрову платформу контролю доставки багажу в реальному часі з повідомленнями через смс або електронною поштою. До сервісу прив'язана служба цілодобової підтримки у телефонному режимі.

Історія повітряних воріт Мумбай

Спочатку аеропорт був задуманий як військовий аеродром. Летальна інфраструктура, включаючи три злітно-посадкові смуги, була збудована у тридцятих роках XX ст. У повітряній гавані під час Другої світової війни базувалися ескадрильї ВПС Великобританії, оскільки на той час Індія ще перебувала під англійським протекторатом. 1946 р. аеродром було передано у власність цивільної авіації. Старі ангари почали використовувати як пасажирські термінали.

Протягом першого року існування в якості цивільного аеропорту гавань обслуговувала до шести рейсів за день. Через три роки через неї виконувалися вже чотири десятки перельотів за внутрішніми та міжнародними напрямками за добу. Нарощування транспортного трафіку змусило уряд країни ухвалити рішення про модернізацію аеропорту, у тому числі про його оснащення сучасним на той момент обладнанням для забезпечення нічної посадки та ефективної радіонавігації, системами освітлення. Термінал, що будувався вісім років, було введено в експлуатацію у 1958 р.

Але потужностей знову стало не вистачати для обслуговування пасажиропотоку, що виріс, вже в сімдесятих роках. Хоча термінал був розрахований на одночасне перебування 600 осіб, фактично він обслуговував удвічі більше людей. До кінця сімдесятих кількість пасажирів досягла 5 млн осіб за рік. Зведення нового терміналу стартувало у 1977 р., перша черга робіт була завершена за три роки. У 1999 р. повітряні ворота Мумбаю отримали свою сучасну назву на честь національного героя Індії.

Будівництво нових потужностей та корпусів терміналів здійснювалося досить тривалий період, аж до 2014 р., коли аерогавань набула свого нинішнього вигляду.

Розташування

Аеропорт ім. Чатрапаті Шиваджі розташований у престижному приміському районі Санта-Круз. Біля терміналів роблять зупинки міські автобуси. Їхні кінцеві пункти – на двох залізничних вокзалах і в низці муніципальних районів за маршрутами руху. Для пасажирів авіагавані додатково пропонують поїздки на комфортабельних автобусах Best, що кондиціонуються, а також на експресах.

Біля обох терміналів у спеціально відведених паркувальних зонах чекають на своїх клієнтів авторікші. Вони мають лічильники, для ознайомлення пасажирів надаються таблиці розрахунку ціни на проїзд. Звичайні таксі з фіксованою передоплатою можна викликаюти з терміналів через сервіс RTO. Також є послуги приватних автоперевізників, стоянки яких знаходяться перед аеровокзалом. Для особистого та прокатного автотранспорту в авіагавані облаштовано два платні паркувальні простори. У першого терміналу стоянка розрахована на 750 місць, у другому – на 1,6 тис.

Поряд з аеропортом прокладено залізницю, якою курсують потяги трьома лініями, при цьому їх маршрутна мережа охоплює практично всі райони Мумбаю та передмістя.

Термінали

В аеропорту працюють чотири термінали. З них два обслуговують регулярні відправлення. Інші задіяні в логістичних операціях та забезпеченні приватних та чартерних пасажирських рейсів.

Термінали, що обслуговують регулярні перевезення:

  1. Термінал 1 призначений для пасажирів літаків бюджетних авіакомпаній, що прямують за внутрішніми рейсами. Він обладнаний 11 телескопічними трапами. Для перевезення пасажирів між будівлею терміналу та повітряними суднами використовують комфортабельні автобуси Cerita.
  2. Термінал 2 обслуговує клієнтів, які купили авіаквитки на внутрішні та міжнародні відправлення. До нього примикають нові руліжні доріжки та сучасні стоянки літаків. Всередині будівлі розташовані торгові об'єкти та зали очікування, є багаторівнева парковка. Обслуговування клієнтів здійснюється на 192 стійках. Між чотирма поверхами комплексу їздять 75 ліфтів, працюють 48 ескалаторів.

В аеропорту також розміщено спеціальний пасажирський термінал. Він призначений для клієнтів, що літають приватними літаками або користуються послугами компаній, що пропонують квитки на нерегулярні рейси. Також в авіагавані працює вантажний термінал – лідер за обсягом логістичних операцій серед аналогічних комплексів у країні.

Карта аеропорту

Карта аеропорту ім. Чатрапати Шиваджі

Вузловий аеропорт

Аеропорт є вузловим для авіакомпаній:

  • Air India;
  • Vistara;
  • Go First;
  • IndiGo;
  • Air India Express;
  • FedEx Express;
  • Blue Dart Aviation;
  • Spice Jet;
  • Jet Airways;
  • Air Asia;
  • Star Air;
  • TruJet.

Готелі біля аеропорту

У самому аеропорту розташований один транзитний готель, з бюджетним номерним фондом. Також за кількасот метрів від повітряних воріт Мумбаю відкрито два готелі преміального класу.

Готелі у безпосередній близькості від авіагавані:

  1. Чотиризірковий Niranta Transit Hotel Mumbai Airport розташований у будівлі міжнародного терміналу. Це перший в країні готель, який знаходиться у самому аеропорту. Бронювання номерів можливе лише тими гостями, які купили авіаквитки. Стійка реєстрації та консьєрж працюють цілодобово. У відносно дешевих номерах є вітальні, окремі ванні кімнати з безкоштовним косметичним приладдям, супутникове телебачення і Wi-Fi. До послуг клієнтів – бар та ресторан.
  2. За 600 м від аеропорту знаходиться готель ITC Maratha класу "п'ять зірок". У 380 номерах готелю є масажні крісла та ванни, надаються послуги дворецького. Відвідувачі можуть відпочити біля басейну або прийняти СПА-процедури. Для клієнтів доступне безкоштовне паркування, працює бізнес-центр, а також бюро екскурсій. Пообідати можна в одному з восьми ресторанів готелю з міжнародною та індійською кухнями, додатково відкриті бар, чайний салон та шоколадний бутік.
  3. Готель JW Marriott Mumbai Sahar Airport за 450 м від авіагавані. У номерах встановлені системи-клімат контролю та розміщені міні-бари. У ванних кімнатах є халати і фени. За бажанням гостей надаються суміжні номери або сімейні апартаменти. Доставка їжі здійснюється цілодобово. Клієнти можуть відвідати представницьку лаундж-зону. У ресторанах готелю подають страви індійської, італійської та японської кухонь.

Довідкові телефони

  1. Кол-центр: +9122 6685 1010
  2. Служба зустрічі гостей Pranaam: +9122 6685 1211
  3. Поліція: +9122 2615 6315
  4. Пошук загубленого багажу у першому терміналі: +9199 3014 4272, у другому: +9196 1905 0580

Адреса аеропорту

Mumbai, Мумбаї, Maharashtra 400099, Індія.

Злітно-посадкова смуга

  1. 14/32 – 2990 м. Покриття: асфальт.    
  2. 09/27 – 3660 м. Покриття: асфальт.