Завантаження...

Авіакомпанія TAROM

founding_date
Створена 1954
headquarters
Штаб квартира: Бухарест, Румунія
callsign
Позивний: TAROM
alliance
Альянс: SkyTeam
bonus programm
Бонусна програма: Flying Blue
cup
Тип авіакомпанії: Регулярна
Код ИАТА RO
Код ИКАО ROT
Цифровой код 281

Напрями

ok round benefit 1
Європа
ok round benefit 2
Північна Америка
not ok round benefit 3
Південна Америка
not ok round benefit 4
Австралія та Океанiя
ok round benefit 5
Азія
ok round benefit 6
Африка

TAROM

Про авіакомпанію
Розмір та опис флоту
Напрямки польотів

Tarom (Transporturile Aerene Romane) — флагманський румунський авіаперевізник, який здійснює регулярні та чартерні рейси внутрішніми та міжнародними лініями, у тому числі за код-шеринговими угодами з 15 іншими компаніями. Перебуває в альянсі SkyTeam.

Головний офіс Tarom розташований в аеропорту імені Анрі Коанди біля Бухареста, там же знаходяться основні потужності оператора. Додаткові хаби — аеропорти імені Траяна Вуя та Яси. Пасажиропотік перевищує 3 млн осіб на рік при рівні завантаження місць у літаках у межах 75%. Tarom є найстарішою діючою авіакомпанією в країні і займає в ній перше місце за обсягом міжнародних перевезень, третє — за розміром авіафлоту.

Базові послуги для клієнтів Tarom

Бронювати місця та купувати авіаквитки на рейси літаків компанії можна як в аеропортах, так і через її сайт або спеціальний мобільний додаток. Резервування в онлайн-режимі можливе вже за 30 годин до вильоту, але не пізніше ніж за одну годину.

Бронювання через інтернет дає змогу одноразово змінити вибір місця, проте лише до видачі посадкового талону. Його можна завантажити на мобільний гаджет або надрукувати самостійно. Реєстрація в аеропорту починається за три години та закінчується за 45 хвилин до рейсу. Пасажири, що запізнилися на неї, не приймаються на борт, їх місця можуть бути передані іншим особам.

Компанія надає послуги у двох класах комфорту: «економ» та «бізнес». При цьому у бюджетному сегменті можливе покращене обслуговування в рамках бонусних програм.

Основні зручності при перельоті в економ-класі:

  • Просторі сидіння. Пасажирам видаються ковдри;
  • Місця обладнані USB-портами;
  • Стандартне меню на борту;
  • Право провезення не більше 23 кілограмів багажу.

Бізнес клас:

  • Безкоштовний доступ до залу очікування Tarom Business Lounge;
  • Ширші сидіння зі шкіряною оббивкою, збільшений простір для ніг. Надаються ковдри та подушки;
  • Індивідуальні мультимедійні екрани, телебачення, порти USB на кожному місці;
  • Ексклюзивне меню в залежності від регіонів перельоту та дальності рейсу;
  • Три місця для багажу сумарною вагою не більше 69 кілограмів.

Зал очікування Tarom Business Lounge знаходиться в аеропорту імені Анрі Коанда. Доступ до нього для пасажирів економ-класу — платний. У розпорядженні відвідувачів — бар та буфет, відкриті цілодобово, телевізори та комп'ютери, мережа Wi-Fi. Куплений ваучер доступу до зали дійсний протягом трьох місяців. Невикористану перепустку можна передавати іншим пасажирам.

Бонусні плани та спеціальні пропозиції

Пасажири літаків компанії можуть підключитися до програми лояльності The Flying Blue, що передбачає накопичення умовних миль, які налічуються залежно від сум, витрачених на послуги Tarom та його партнерів. Так, учасникам стартового рівня Explorer нараховуються 4 милі за кожен витрачений євро, а клієнтам зі статусами Silver, Gold та Platinum — 6, 7 та 8 миль відповідно.

Умови накопичення балів:

  • Бронювання рейсів та переліт на літаках Tarom, Air France/KLM, Aircalin, Transavia і Kenya Airways;
  • Покупки у торговій мережі Bicester Village мінімум на €300;
  • Бронювання та заселення в готелі через Booking.com;
  • Проживання в готелях мереж Marriot та Hyatt;
  • Отримання послуг каршерингових сервісів Avis та Sixt;
  • Використання кредитної картки BT Flying Blue Card від Banca Transilvania.

Бонуси The Flying Blue обмінюються на знижки на рейси, підвищення рівня комфорту обслуговування чи покупки у торгових мережах партнерів.

Милі можна витратити наступним чином:

  • Отримати право безкоштовного перельоту або покупки квитків за дешевими цінами;
  • Зарезервувати місця у літаку зі збільшеним простором для ніг;
  • Замовити покращене харчування на борту;
  • Використовувати бонуси для розрахунку за проживання в готелі;
  • Сплатити оренду автомобіля;
  • Здійснити покупки на онлайн-майданчику Flying Blue.

Програма дає можливість купити милі для їх обміну на преміальний рейс в рамках плану Miles & Cash. Допускається оплата в сумі до 25% ціни на авіаквиток. Також дозволено передачу миль іншому клієнту перевізника, їх перерахування на благодійні цілі або інвестування у певні стартапи.

Окрім програми Flying Blue, компанія запустила для клієнтів спеціальну туристичну послугу SkyPriority, отримати яку можуть лише пасажири бізнес-класу Tarom або власники карток Elite Plus альянсу SkyTeam. Вона передбачає забезпечення прискореної купівлі квитка у касі, пріоритетного проходження процедур реєстрації, контролю безпеки та обробки багажу, першочергового виходу з літака після приземлення в аеропорту. Також періодично пасажирам всіх класів пропонуються сезонні знижки та спеціальні дешеві пакети послуг.

Додаткові опції для клієнтів Tarom:

  • Знижені тарифи для студентів на міжнародних напрямках, перельоти за якими пов'язані із навчанням;
  • Річний абонемент на ділові рейси за планом Flight Pass — діє лише для одного обраного маршруту;
  • Знижки для компаній, співробітники яких користуються послугами Tarom;
  • Гнучкі тарифи для груп від дев'яти осіб в одному перельоті;
  • Знижка у розмірі 15% від вартості перебування в готелях, заброньованих на платформі Booking.com через сайт Tarom.

Усі пасажири компанії можуть за бажанням придбати страховий поліс Air Travel Protection, що передбачає відшкодування збитків, пов'язаних з відмовою від рейсу або запізненням на літак, у тому числі в аеропорту стикувань, втратою багажу, затримкою в дорозі.

Історія заснування та розвитку Tarom

У 1920 році французькі та румунські влади прийняли рішення заснувати компанію-авіаперевізник CFRNA (French-Romanian Company for Air Navigation) з базовими аеропортами в Бухаресті та Араді. Спочатку в рейсах між Парижем і Бухарестом задіяли літак Potez 15. Через п'ять років було налагоджено регулярні перевезення в румунський Галац, ще через рік — в Ясси та Кишинів. На той момент у розпорядженні компанії вже були п'ять машин Ansaldo A300 і десять — De Havilland DH.9.

У 1928 та 1930 роках оператор змінює назви на Serviciul Național de Navigație Aeriana та Liniile Aerene Romane Exploatate de Stat відповідно. Через сім років він поглинає іншого перевізника — Anonima Romana de Transporturi Aerene. У 1945 році найменування змінюється на Transporturi Aerene Romano-Sovietice (TARS). У післявоєнний 1946 відновлюються внутрішні рейси з Бухареста. Після викупу всіх активів перевізника урядом Румунії компанія отримує свою сучасну назву.

До 1960 року перельотами оператора покрито вже 13 міст у різних країнах Європи. Через шість років відбувся пробний трансатлантичний рейс. Авіапарк компанії складали переважно літаки радянського виробництва. У 1968 році вона придбає шість повітряних суден BAC One-Eleven 400 для забезпечення переважно перевезень близькосхідними та європейськими маршрутами. У 1974 році Tarom купує Boeing 707 для далекомагістральних перельотів. Тоді ж розпочинаються регулярні відправлення до Нью-Йорка.

У кінці сімдесятих у розпорядженні компанії знаходиться найбільший флот серед інших гравців ринку авіаперевезень у країнах Східного блоку — 59 літаків. Вона поступалася за цим критерієм лише «Аерофлоту». У 1978 році укладається контракт із британцями на виробництво повітряних суден BAC One Eleven на базі заводу в Ромаеро, поряд з Бухарестом. Додалися рейси до Тель-Авіва, Абу-Дабі, Сінгапуру, Бангкока, Карачі та Пекіна.

На початку дев'яностих років парк, що налічував на той момент 65 літаків, поповнився машинами західного виробництва. У 1992 році було придбано три Airbus A310, що дало можливість налагодити перельоти в Монреаль. Протягом десятиліття флот радянських повітряних суден та Boeing 707 був замінений на саме цю модель.

Проте в дев'яностих компанія починає зазнавати збитків, у зв'язку з чим до початку двохтисячних років приступає до реалізації програми відновлення рентабельності шляхом згортання збиткових рейсів міжконтинентальними маршрутами. Припиняються польоти в Монреаль, Бангкок, Пекін, Чикаго та Нью-Йорк. Додатково Tarom відмовляється від внутрішніх маршрутів у Крайову, Карансебе, Тулчу та Констанцу і намагається зосередитися на своїх ключових рейсах до країн Близького Сходу та європейських регіонів.

Програма дала свої плоди — 2004 року компанія знову стала прибутковою. У 2006 році вона приступила до чергового оновлення авіапарку, виставивши на продаж застарілі літаки та купивши чотири Airbus A318, три Boeing 737-800 та два ATR 72-500. Розмір флоту у 2009 року становив 26 машин. Було переглянуто і бонусні плани для пасажирів — у 2010 році програму Smart Miles замінили на Flying Blue. Укладаються код-шерингові угоди з іншими компаніями. Тоді ж перевізник входить до складу альянсу SkyTeam, ставши його 13-м за рахунком учасником.

З 2012 року оператор скорочує обсяг збитків на 75% та нарощує пасажиропотік до 2,4 млн осіб. У 2016 році він списує Airbus A310-300, що залишилися, в 2017 і 2018 роках купує по два Boeing 737-800 і укладає контракт на купівлю ще п'яти Boeing 737 Max з відкладеною поставкою з 2023 року. У 2019 році Tarom бере в оренду дев'ять ATR 72-600 на заміну ATR 42-500 та ATR 72-500. Перші літаки з нової партії почали здійснювати рейси вже на початку 2020 року.

Ліврея літаків та форма одягу співробітників Tarom

Брендове оформлення повітряних суден компанії виконується у білому та темно-синьому кольорах. Воно включає її логотип та назву на різних ділянках фюзеляжу. Емблема наноситься на вертикальний стабілізатор і являє собою неповне коло білого кольору зі стилізованою фігурою птиці в польоті на темно-синьому тлі, межі якого повторюють контури хвостового оперення. Менший логотип в аналогічному колірному рішенні, але із замкнутим колом розташовується на боковинах гондол двигунів.

Брендове найменування перевізника «TAROM» великими похилими літерами наноситься в передній частині фюзеляжу на борт через ряд ілюмінаторів. Між середніми та задніми дверима, над вікнами, розташовується повна назва компанії «TRANSPORTURILE AERENE ROMANE» з прямими літерами. Законцювання крил пофарбовані в темно-синій колір, решта фюзеляжу — біла.

Уніформа пілотів компанії являє собою білу сорочку, чорний костюм із краваткою та кашкет. Бортпровідники вдягають схожий костюм, але з жилеткою і без кашкета. Форма одягу стюардес — чорний спідничний костюм і пілотка, біла блузка та чорний шарф із круглими жовтими логотипами перевізника.

Авіакомпанія Tarom має в своєму розпорядженні сучасний парк повітряних суден, що налічує 29 машин Boeing, Airbus і ATR.

Моделі літаків перевізника:

  • Boeing 737-300, 737-700 та 737-800 NG — по чотири одиниці;
  • Чотири Airbus A318-111;
  • Сім машин ATR 42-500;
  • Два повітряних судна ATR 72-500;
  • Чотири ATR 72-600.

Літаки компанії здійснюють рейси по півсотні напрямків до 22 держав, включаючи вісім внутрішніх ліній.

Мережею маршрутів Tarom охоплено:

  • Європа;
  • Близькосхідні регіони;
  • Північна Африка;
  • Північна Америка (тільки США за кодшеринговими угодами).

Найбільш популярні напрями перельотів з Бухаресту:

  • Клуж-Напока та Ясси (Румунія).
  • Франкфурт (Німеччина);
  • Лондон (Великобританія);
  • Стамбул (Турція);
  • Нью-Йорк (спільно з Air Франція).