Національний авіаперевізник Йорданії — один із символів країни та за сумісництвом економічний «двигун». Він працює з 1963 року і базується у Міжнародному аеропорту Аммана імені Королеви Аліа. Початкова назва компанії також була присвоєна на честь принцеси Алії, але згодом була змінена на більш універсальне і пізнаване найменування Royal Jordanian.
Авіакомпанія входить до престижних міжнародних повітряних альянсів і регулярно займає призові місця в різних конкурсах, де оцінюється якість послуг. Перевізник орієнтується на західні стандарти, пропонує гідний сервіс, вирізняється прийнятним співвідношенням ціни та якості.
Стабільні рейси, відносно дешеві квитки, професіоналізм обслуговуючого персоналу, кваліфіковані пілоти та широка карта польотів. Все це в комплексі забезпечує Royal Jordanian високі рейтинги серед мандрівників та провідні конкурентні позиції на ринку пасажирських авіаперевезень.
Історія розвитку
Йорданські авіалінії були створені приватними інвесторами за наказом короля Хусейна у 1963 році. Компанія названа на честь йорданської принцеси Alia, яка в 1971 символічно була прийнята в штат персоналу. Це послужило одним із аспектів, що популяризують компанію у світі.
Перші рейси здійснювалися на кількох суднах моделей Handley Page Dart Herald та Douglas DC-7. На той час це були сучасні літаки, які відповідали всім міжнародним нормам. До 70-х років головними маршрутами були виключно довколишні східні країни. У Європу рейси практично не здійснювалися. З європейських напрямів першою стала Німеччина, безпосередньо Мюнхен.
Глобальне розширення карти польотів відбулося в унісон із солідним вливанням грошей до компанії. У середині 80-х сталося суттєве оновлення флоту на користь надійних літаків класу Airbus. У 1986 році компанія офіційно змінила назву на звичну для сучасних туристів Royal Jordanian.
У 90-х роках квитки авіакомпанії з'явилися в онлайн-системі бронювання Galileo CRS, що позитивно позначилося на обсягах перевезень та впізнаваності бренду. Відповідно, збільшилася кількість пунктів призначення у Європі та Азії.
У 2007 році Royal Jordanian першою з арабських авіакомпаній увійшла до міжнародного альянсу Oneworld. До карти польотів додалися популярні туристичні міста: Будапешт, Київ, Брюссель та Бангкок. З того часу обсяги перевезень щорічно перевалюють за 3 мільйони пасажирів. Спостерігається позитивна тенденція, на підставі чого експерти роблять прогноз: найближчим десятиліттям пасажиропотік збільшиться приблизно в 1,5-2 рази.
Корпоративний дизайн
Літаки авіакомпанії не можна сплутати з іншими. У їхньому дизайні чітко простежується корпоративний девіз: «Мистецтво польоту»! Цей слоган знайшов своє відображення в оформленні повітряних суден, яке справді нагадує витвір мистецтва. Темно-сіра ліврея тягнеться від хвоста до носа. Уздовж днища вона окантована трьома широкими лініями червоного, жовтого та чорного кольорів. На хвостовому оперенні красується золота корона.
У 21-му столітті компанія особливу увагу стала приділяти зовнішньому вигляду обслуговуючого персоналу. Станом на 2022 рік, форма екіпажу – червоно-чорна. Стюардеси носять червоні костюми, а чорна класична форма стюардів доповнена червоною краваткою. Уніформі притаманні простота, охайність та елегантність.
Бонусна програма
Програма лояльності Royal Club проста, але ефективна. Вона діє за стандартним для багатьох перевізників принципом накопичення миль у польотах регулярними рейсами компанії та її партнерів. Але на відміну від більшості аналогічних пропозицій, за нею власник накопичувальної картки може не лише використовувати бонусні милі у своїх інтересах, але й дарувати їх чи жертвувати на благодійність. Доступна можливість переказу бонусів на інші рахунки. Традиційні переваги, що дає участь у програмі накопичення миль:
- Можливість купити дешевий квиток на наступний рейс із великою знижкою.
- Функція підвищення класу авіаквитка, без збільшення його номінальної ціни.
- Шанс обміняти накопичені милі на послуги броні готелю, оренди авто в аеропорту, оплату товарів в Duty Free.
Для участі у програмі необхідно здійснити реєстрацію на сайті авіакомпанії та внести разову стартову суму. Залежно від її розміру клієнт отримує бронзову, срібну, золоту або платинову карту. За кожним видом закріплений свій коефіцієнт, за яким нараховуються накопичені милі. Початковий «колір», тобто статус картки можна міняти у майбутньому, накопичуючи бонуси.