Квитки на потяг: чому їх так складно купити
Останнім часом українці все частіше стикаються з проблемами під час спроб купити квитки на потяги. Соціальні мережі киплять від скарг через те, що квитки миттєво зникають після старту продажів, а сервіси Укрзалізниці постійно зазнають технічних збоїв. Чому це відбувається, які основні причини таких труднощів та як намагаються розв'язати цю проблему?
Внутрішні та міжнародні рейси: нові виклики для мандрівників
Однією з головних проблем, з якою стикаються пасажири в Україні, є неможливість купити квитки на потяг, навіть на внутрішні рейси. Продаж проїзних документів стартує за 20 днів до поїздки. Він проходить блискавично: більшість місць розлітається за лічені хвилини. Пасажири скаржаться на те, що сервіс просто "зависає". Особливо їх обурює, коли це відбувається в момент підтвердження покупки. Багато хто залишається без квитків, навіть якщо діє максимально оперативно.
Особливо складно купити квитки на польський та словацький напрямки. Конкуренція за місця на рейсах Київ - Хелм, Київ - Перемишль чи Мукачево - Кошице є надзвичайно великою. Та в останні місяці проблема торкнулася і внутрішніх маршрутів. Популярні напрямки до Львова, Одеси чи Ужгорода стали настільки дефіцитними, що придбати проїзний документ можна лише в перші секунди після відкриття продажу.
Чому квитки на потяг стали дефіцитом?
Читайте також: Зимові канікули в Україні: найкращі гірськолижні курортиУкрзалізниця наголошує, що влітку попит на поїздки традиційно збільшується. В цей час багато людей їде у відпустки або відвідує рідних і друзів. Тож пік сезону автоматично викликає обмежену кількість доступних місць у поїздах. І навіть повний розпродаж квитків на популярні маршрути одразу в день відкриття продажу.
Система головного перевізника країни щодня зіштовхується з неймовірним навантаженням. О 8:00 на сайт Укрзалізниці надходить понад 600 запитів на секунду. Звісно, це викликає збої в роботі системи. Високий попит і недостатня потужність серверів призводять до того, що багато пасажирів часом не можуть завершити покупку квитків. Щоб зменшити навантаження на систему, нещодавно Укрзалізниця змінила час відкриття продажів на міжнародні поїзди. Втім, це лише частково вирішує ситуацію.
Ще одна причина — обмежена кількість вагонів та рейсів. Середня довжина потягів лише 9-10 вагонів, що недостатньо для пікових періодів. До того ж частина рухомого складу використовується для евакуаційних перевезень. Укрзалізниця планує закупити нові вагони, але на це потрібен час.
Водночас дефіцит квитків викликає активна діяльність перекупників, які з допомогою програм-ботів викуповують квитки одразу після відкриття продажу та перепродають їх за підвищеними цінами через різні інтернет-платформи та месенджери. Укрзалізниця бореться з цією проблемою, впроваджуючи нові правила для придбання квитків на деякі напрямки. З 1 серпня 2024 року для онлайн-продажу квитків на рейси №19/20 Київ – Хелм – Київ, №23/24 Київ – Хелм – Київ, №51/52 Київ – Перемишль – Київ, №89/90 Київ – Перемишль – Київ, та №73/74 Харків – Перемишль – Харків буде обов'язкова верифікація через “Дія.Підпис”. Раніше така перевірка застосовувалася лише для рейсів з/до Варшави та Відня.
Читайте також: Найкращі 5 місць для романтичного відпочинку в УкраїніТруднощі під час придбання квитків на потяги в Україні мають не одну причину. І Укрзалізниця активно працює над покращенням ситуації. Для повного розв'язання всіх проблем знадобиться час. Тож поки ситуація стабілізується, варто бути готовими до можливих незручностей.