Варшавський аеропорт ім. Фридерика Шопена має міжнародний статус і частку пасажирських авіаперевезень (до 40%) загалом країною. Він розташований у Варшаві, в районі Влохи, і займає площу 834 га. Щодня приймає до 300 рейсів цивільних та військових літаків, що здійснюють міжнародні, внутрішні, чартерні рейси до різних міст і країн світу.
Раніше цей аеропорт був відомий як Варшава Окенче саме через назву району. Стара назва – Лотніско Окенціє – застосовується і зараз для позначення з певною метою маршруту пересування повітряного судна.
Серед найзавантаженіших напрямків – Лондон, Париж, Київ, Берлін, Франкфурт, Амстердам, Дубаї. Авіалайнери також відправляються внутрішніми маршрутами до різних міст Польщі. Аеропорт Варшава Шопен відправляє рейси:
- регулярні;
- чартери;
- сезонні;
- сезонні чартери.
Одним із найпопулярніших є переліт до Києва (Бориспіль), який здійснює авіакомпанія Ukraine International Airlines. Оперативно купити квиток до Варшави з України пропонує сервіс Skybooking. Всього кілька секунд для вибору необхідного напрямку та авіаквитки будуть оформлені на ім'я бенефіціара. За кілька хвилин польоту, що займає в середньому до двох годин, ви прибуваєте з Борисполя до аеропорту ім. Фридерика Шопена у Варшаві.
Також у столиці Польщі знаходиться аеропорт Модлін, який більше використовують для невеликих рейсів.
Інфраструктура аеропорту включає:
- доступ до швидкісних автомагістралей;
- близько розташовану розв'язку об'їзної південної автотраси S2;
- підземний залізничний вокзал.
Останній пов'язаний із приміською мережею залізниць Варшави та входить до єдиної інфраструктури найбільшого світового аеропорту.
Також тут здійснюють роботи з реконструкції. В результаті було обладнано пандуси, під'їзні колії, руліжні доріжки згідно з міжнародними вимогами.
Варшавський аеропорт Шопен приймає авіалайнери і відправляє рейси двома злітно-посадковими смугами, що перетинаються. Вони згори виглядають як величезний хрест з унікальною геометрією. Спеціальна конфігурація цих смуг, руліжних доріжок забезпечує професійне виконання 34 зльотів або посадок за годину.
Варшавський аеропорт ім. Шопена приймає рейси сотень авіаперевізників з усього світу, входить до складу найбільших у Європі.
П'ять основних напрямів рейсів літаків включають:
- Лондон, аеропорти Хітроу, Гатвік, Лутон;
- Париж, аеропорт Шарль де Голль;
- Київ, аеропорти Бориспіль, Жуляни;
- Амстердам;
- Франкфурт.
З кожним роком аеропорт WAW обслуговує дедалі більшу кількість пасажирів. Може обслуговувати до 25 млн осіб на рік.
Основні послуги аеропорту:
- реєстрація, контроль, посадка пасажирів;
- забезпечення безпеки аеропорту, рейсів та людей;
- перевезення багажу та ручної поклажі;
- зали для очікування з усіма зручностями;
- продаж авіаквитків, бронь;
- довідкове бюро.
До послуг пасажирів також є різні додаткові послуги:
- мережі банкоматів;
- відділення банків, пунктів обміну валют;
- зали очікування;
- поштові оператори;
- магазини, бутіки;
- каплиці;
- магазини безмитної торгівлі Duty Free;
- дитячі зони та ігрові майданчики;
- конференц-, VIP-зали;
- паркінг, зал для зберігання багажу;
- кімната "Матері та дитини";
- безкоштовний Wi-Fi.
Порівняно дешевий переліт за цінами не дуже відрізняється від вартості подорожі поїздом, але помітно скорочує час у дорозі. Також це максимальний комфорт, всі зручності та маса позитивних вражень та емоцій.
Історія аеропорту
Під час Другої світової війни аеропорт Окенце практично повністю було знищено, тут точилися бої між німцями та військами польського спротиву. Після захоплення Варшави гітлерівськими окупантами тут базувалася німецька авіаційна школа та база авіаремонтного заводу "Юнкерс". Після відступу німців усі будівлі інфраструктури та полотно злітно-посадкової смуги були зруйновані.
Зведення нового аеропорту в Окенці відбувалося протягом десятиліть. Тут відкрили новий сучасний термінал, вежу для диспетчерів, звели сучасні стоянки для авіалайнерів. Пропускна спроможність в 1 млн пасажирів щорічно вважалася невеликою.
З метою розширення аеропорту:
- звели новий зал для прибуття пасажирів тимчасового призначення;
- також відкрили "Фінську залу" для прибуття пасажирів;
- провели ремонт злітно-посадкової смуги та її модернізацію.
Новий термінал звели у 1990 р. в Окенце для міжнародних рейсів. Очолив ці роботи генеральний підрядник Hochtief. У проєкті було задіяно 164 субпідрядники, включаючи 121 компанію з Польщі. Він передбачав будівництво терміналу, здатного обслуговувати 3,5 млн пасажирів щорічно. Також побудовані під'їзні колії, висотні автостоянки. Загальний бюджет будівництва становив 300 млн німецьких марок.
У цей момент аеропорт отримав нову назву, імені видатного піаніста, композитора Шопена, проте місцеві жителі, як і раніше, називають його Окенце. Незабаром відкривають термінал 2, одночасно вводиться в дію термінал Etiuda. Два термінали об'єднали в один – термінал А.