Міжнародний аеропорт Гейдар Алієв у Баку – найбільша авіагавань за обсягом перевезень пасажирів та вантажів в Азербайджані та загалом у кавказькому регіоні. Забезпечує перельоти по всьому світу. Завдяки своєму географічному положенню є одним із найбільших пересадочних транспортних вузлів країни. У ньому обслуговують 32 авіакомпанії. Річний обсяг пасажиропотоку сягає 4,43 млн осіб, серед яких і ті, хто купив квитки за допомогою SkyBooking.
Інфраструктура аеропорту Гейдар Алієв
В авіагавані дві злітно-посадкові смуги завдовжки майже 4 та 3,2 км. Аеропорт оснащений сучасним обладнанням, має високий рівень цифровізації льотних процесів та обслуговування пасажирів.
Для зручності гостей гавані в головному терміналі встановлено системи "електронний нотаріус" для автоматизованого юридичного оформлення документів та ASAN Visa, що дозволяє отримувати одноразові візи в кілька кліків. Також працює інформаційна стійка для туристів. У зонах вильоту встановлені столи з комп'ютерами та вільним доступом до Інтернету для користування пасажирами. Мережею безкоштовного Wi-Fi покриті всі громадські зони, магазини та кафе.
В аеропорту функціонують кілька залів очікування:
- AZAL Lounge призначений для реєстрації пасажирів, які купили квитки до бізнес-класу компанії Azerbaijan Airlines. Для них дозволено під'їзд до окремого входу до цієї зони на автомобілі. У залі здійснюється оформлення пасажирів та багажу, надається допомога у проходженні перевірки безпеки, митного та паспортного контролю, після чого їх супроводжують безпосередньо до зали очікування.
- Зона відпочинку для пасажирів бізнес-класу Azerbaijan Airlines. Відрізняється авторським дизайном та ретельно продуманими секторами для усамітнення клієнтів. Тут пропонують їжу та напої.
- Загальний зал для власників авіаквитків у бізнес-сегменті. У ньому можуть перебувати пасажири літаків інших компаній.
- Комфортабельний зал Absheron з меблями та затишним інтер'єром. Тут гості можуть користуватися телефоном та факсом, мають доступ до Інтернету. Відкритий для пасажирів усіх категорій.
- Salam – загальний зал реєстрації та обробки багажу клієнтів. У ньому також подають страви та напої.
- Baku Club призначений для пасажирів, які чекають на свій багаж. У цій зоні обслуговують клієнтів, які купили квитки на переліт у будь-якому класі.
Додатково для відпочинку відвідувачів облаштована оглядова тераса з видом на середину комплексу основного терміналу. Як у зоні вильоту, так і в секторі прибуття працюють магазини безмитної торгівлі, кафе та ресторани. Клієнти з дітьми можуть скористатися кімнатою "Матері та дитини", для маленьких пасажирів зроблено спеціальний майданчик.
Історія створення та розвитку аерогавані
Будівництво аеропорту "Біна", названого на честь бакинського передмістя, почалося 1930 р. і тривало три роки. Після запуску гавані в роботу обсяг пасажиропотоку за день становив лише півтора десятки людей, проте на той час це було значним показником. У 1938 р. повітряні ворота столиці набули статусу самостійного суб'єкта господарювання, що дозволило підвищити регулярність рейсів та впровадити нові стандарти економічності та безпеки обслуговування авіапарку.
На той час аеропорт приймав переважно літаки Лі-2, задіяні у перевезеннях пасажирів, пошти та частково – вантажів. У 1955 р. було освоєно обслуговування багатомісного Іл-14, а ще через чотири роки – турбогвинтового Іл-18. У зв'язку з появою нових літаків та нарощуванням масштабів перевезень виникла необхідність будівництва нових злітно-посадкових смуг, перша з яких з'явилася 1962 р. Пізніше вона реконструювалася для прийому машин Ту-154.
Зі здобуттям незалежності Азербайджан отримав нові можливості для розвитку цивільної авіації. Країна вступила до ICAO у 1992 р. Аерогавань почала освоювати прийом та обслуговування Boeing 707 та 727. Завдяки залученню іноземних інвестицій у 1999 р. вдалося добудувати новий комплекс, будівництво якого було заморожено ще у вісімдесятих. 2004 р. авіагавань отримала нову назву на честь колишнього глави держави.
У 2011 р. розпочалося будівництво терміналу за проєктом Британського архітектурного бюро. Воно закінчилося через два роки. Новий міжнародний пасажирський термінал став основним, а старий у 2012 р. реконструювали для того, щоб екстер'єр та інтер'єр будівель були виконані в єдиному стилі.