П'ять способів літати бізнес-класом
Усім хочеться отримати більший комфорт за меншу ціну. Але це не завжди виходить, навіть можна сказати, рідко. При польоті літаком є можливість летіти як економ, так і бізнес-класом. Різниця у тарифах відчутна. Іноді вона становить кілька сотень, а іноді й тисяч доларів.
Летіти бізнес-класом набагато приємніше — вищий рівень обслуговування, краще харчування та інші умови. Ширші крісла з можливістю відкинути спинку і нормально поспати, збільшені відстані між рядами принесуть масу приємних спогадів про авіаподорож.
Звичайно, купівля квитка в бізнес-клас передбачає вищий клас обслуговування та інші привілеї. Але чи є можливість за ціну квитка економ-класу відчути всю красу бізнес-перельоту? Звичайно, є, потрібно лише знати, як її отримати, чи скористатися. Розберемо 5 таких варіантів.
Отримати апгрейд
Апгрейд – це підвищення класу обслуговування або перехід до наступного класу. Щодо авіакомпанії — покупка проїзного документа за економною ціною, а політ із підвищеним комфортом.
Читайте також: Wizz Air: бюджетна авіакомпанія та її модель успіхуКожна авіакомпанія сама вирішує, кому запропонувати пересісти в бізнес-клас, яка різниця в ціні квитків і таке інше. Ось кілька способів отримати апгрейд:
- Якщо мандрівник часто користується послугами цієї авіалінії. І тут є шанс отримати купон на безкоштовний апгрейд.
- Невеликі авіакомпанії продають апгрейд на аукціоні — за кілька тижнів до вильоту може на електронну пошту надіслати листа з такою пропозицією. Купівля покращення якості польоту залежатиме від того, скільки пасажир готовий заплатити. Часто за пару сотень доларів можна пересісти у бізнес-клас. Це набагато менше, ніж квиток, куплений у касі.
- Якщо реєстрація проходить через інтернет, то сама авіакомпанія, буває, пропонує полетіти у вищому класі.
- Дуже рідко, але бувають випадки, коли салон переповнений, пасажирам пропонують поміняти місця в салоні вищого класу. Називається такий маневр "operational upgrade".
- Якщо в бізнес-класі залишилися вільні місця, їх можуть запропонувати людям з будь-яким статусом, наприклад, людям з бонусною карткою.
Апгрейд при польоті літаком може бути на один клас вище. Якщо пасажир хоче докупити його, потрібно знати, що бувають різні класи — не тільки економ і бізнес, а ще й, наприклад, економ плюс. Якщо придбати квиток до економ-класу, а потім докупити апгрейд, то ця операція дозволить пересісти в клас економ плюс. Якщо хочеться скористатися умовами бізнес-класу, потрібно купити ще один апгрейд, а це не вигідно.
Бонусні програми, щоб придбати квиток бізнес-класу
Читайте також: Що таке лоукост і чому він дешевший?Бонусна програма авіакомпаній — це можливість заощадити на авіаподорожі. Така накопичувальна схема ще може називатися інакше.
- Програма преміювання пасажирів.
- Мильна програма.
- Програма для пасажирів, що часто літають (frequent flyer program).
Авіаційні компанії за допомогою такої системи заохочують мандрівників цієї авіакомпанії, що часто літають, або її партнерів. Зареєструвавшись на сайті, покупець квитків одразу, починаючи з придбання першого квитка, накопичує бонуси.
Багато авіакомпаній пропонують клієнтам пакет послуг, званих "милі". Їх можна обміняти на квитки, можливість пріоритетної посадки або обміну на підвищення класу обслуговування.
Мильне позначення – одне з найпопулярніших, оскільки це одиниця виміру відстані в авіації. Милі отримують та витрачають на рейсах авіакомпаній, або їхніх партнерів по альянсу.
Авіаційний альянс – це партнерська угода між декількома авіаперевізниками. Кожна компанія, що входить до альянсу, — самостійна юридична одиниця зі своїми правилами, але яка дотримується загальних принципів, що стосуються розкладу рейсів, продажу квитків, програм лояльності та інших моментів.
У всьому світі зараз є 3 великі авіаальянси:
- Star Alliance – складається з 27 компаній.
- One World – 15 авіакомпаній.
- Sky Team – 20 авіаперевізників.
Учасники програми накопичення однієї спілки авіакомпаній набирають милі, купуючи квитки одних авіаліній, а витрачати їх можуть на польоти інших.
Час вильоту має значення
Для того, щоб розраховувати на бізнес-клас, важливо враховувати, в який час планується переліт. Незручний годинник, або дні коштують дешевше. За статистикою реєстрацій квитків у компанії SkyBooking, найменш завантажені рейси у вівторок, середу чи суботу, та ще й якщо час не припадає на години пік, то шанси отримати апгрейд зростають.
У так званий "діловий годинник пік", а це ранок понеділка, або четвер, п'ятниця з 17:00 до 20:00, рейси завантажені повністю, та й ціна на квиток вище. Про апгрейд у цей проміжок часу сподіватися не варто.
Пасажири, що літають рідко, а особливо вперше, повинні знати, що час вильоту і час закриття дверей літака — це не одне і теж. Якщо прийти на посадку в аеропорт, розраховуючи на час, вказаний у квитку, то є всі шанси залишитися на землі та не потрапити на рейс. Розраховуйте, що в салон літака ви повинні потрапити щонайменше за 10-15 хвилин до вказаного часу.
Overbooking
Суть overbooking полягає в тому, що квитків на літак продано більше, ніж самих місць. Це може бути пов'язано з тим, що спочатку на рейс було поставлено авіаперевізника з великою кількістю місць, а потім його замінили на менший літак. Другий варіант, коли продають зайві квитки для перестрахування, що частина пасажирів відмовиться летіти.
Вперше цю стратегію продажу квитків застосували у 1950-х роках в Америці. Маркетологи підрахували, що близько 10% пасажирів не з'являються на рейс. Найчастіше так і буває. Але до вильоту можуть прийти всі пасажири з квитками на цей політ.
Є ситуації, якими мандрівники повертають квиток перед рейсом. Навіть якщо вони заплатять штраф, його сума не перекриє збитки авіакомпанії через непроданий квиток.
Якщо трапилася така ситуація, ваше місце вже зайняте, а в бізнесі є вільні місця, це вірний шанс, що вам запропонують пересісти безкоштовно і, при цьому, поміняти клас перельоту.
Повідомте про свої незручності бортпровідникам
Бувають ситуації, коли на вказаному у квитку місці щось зламано або не працює. Це може бути як зламаний підлокітник, так і не працюючий відеоекран. Бортпровідник спробує виправити цю проблему. Якщо це йому не вдалося — сміливо просіть його пересадити вас на інше місце. За умови, що у вашому класі обслуговування немає вільних місць, а у преміум класі воно є, вам запропонують таку можливість.
Але враховуєте, що різні авіалайнери мають кілька класів. Якщо ви летите в економ-класі, а є ще й клас економ плюс, то запропоновані місця будуть у ньому. Цей варіант теж приємний — ширші крісла та проходи, більше простору для ніг, є ще кілька переваг, вони залежатимуть від моделі літака.
Не тільки технічні проблеми можуть стати причиною звернутися до бортпровідників — галаслива дитина, що штовхає спинку вашого крісла, напідпитку або занадто галасливий сусід — також причина поміняти місце. Знайте про це і якщо щось не влаштовує, спробуйте розв'язати проблему за допомогою бортпровідника.
Які ще можуть бути варіанти
Способів отримати шанс поміняти місце і пересісти в комфортніший клас, про які ще не говорилося в статті, існує безліч:
- Випадково перекинута стюардесою склянка з напоєм. У цьому випадку вона почуватиметься ніяково і спробує загладити свою провину.
- Доброзичливе прохання до агента біля посадкового трапу.
- Ваша згідливість у разі, якщо всі місця вже заповнені та місце вже зайняте. В цьому випадку вам запропонують змінити рейс і вилетіти пізніше. Якщо час "не підтискає" і вам нескладно залишитися і почекати, вилетіти зараз або через, скажімо, через 2 години, то повідомте про це на стійці реєстратора. За вашу зговірливість та бажання піти назустріч авіакомпанії вам можуть поміняти клас та не взяти за це додаткової плати.
- Зовнішній вигляд пасажира також має значення. Бортпровідник швидше погодиться надати місце у першому класі людині у діловому костюмі, ніж пасажиру у спортивному одязі.
Таких випадків може бути дуже багато, усі не перерахувати. Старовинна мудрість говорить: "Ставтеся до людей так, як ви б хотіли, щоб вони ставилися до вас". Будьте ввічливі та приємні у спілкуванні, не треба грубити людям, якщо є можливість, йдіть назустріч співробітникам аеропорту, посміхайтеся. Ваші шанси на якісне обслуговування зростуть багаторазово. Та й ваш настрій буде чудовим.
Скористатися цими порадами чи ні – вирішувати лише вам. У пасажирів авіакомпанії SkyBooking, як і у мандрівників інших компаній, є всі права, а іноді і можливості провести час у перельоті з підвищеним комфортом і келихом шампанського в престижному класі.