Завантаження...

hero

Авіакомпанія South African Airways

Дата
Назад
1 Дорослих
Дорослi
Діти
до 14 рокiв
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд

Напрями авіакомпанії

europe
Європа
north_america
Північна Америка
south_america
Південна Америка
australia
Австралія та Океанiя
asia
Азія
africa
Африка

South African Airways

icon
Про авіакомпанію
icon
Про авіакомпанію
teritory
Розмір та опис флоту
flight_way
Напрямки польотів
members
Дочірні компанії

Про авіакомпанію

South African Airways – найбільша південноафриканська авіакомпанія, що виконує внутрішні та міжнародні регулярні пасажирські перевезення, а також чартерні рейси та доставку вантажів. Входить до складу глобальної авіаційної спілки Star Alliance.

Штаб-квартира компанії знаходиться в кластері Airways Park аеропорту Йоганнесбурга – її основного хаба. Додатковий авіавузол знаходиться у Кейптауні. Вантажоперевезеннями займається підрозділ SAA Cargo, що управляє терміналами в Африці та розвиненою дистриб'юторською мережею. Техобслуговування літаків South African Airways та повітряних машин інших операторів здійснює філія SAA Technical.

За версією галузевого агентства Skytrax, South African Airways є найкращою авіакомпанією на Африканському континенті. Вона обслуговує пасажирів у двох класах: економ та бізнес. Також клієнтам пропонується низка додаткових послуг та програма лояльності Voyager.

Базові послуги South African Airways в економкласі:

  • комфортабельні місця зі збільшеним простором для ніг;
  • ковдри та подушки для відпочинку, дорожні набори з засобами гігієни для далекомагістральних рейсів;
  • безкоштовні легкі закуски та напої або обіди з кількох страв на протяжних маршрутах. Окреме харчування для дітей;
  • люльки для немовлят та спеціальний туалет у салоні зі збільшеним простором та сповивальным столиком;
  • десятидюймові сенсорні екрани мультимедійних центрів, порти для заряджання гаджетів та розетки;
  • безкоштовне перевезення багажу в обсязі не більше 23 кг та ручної поклажі – до 8 кг.

Політ у бізнес-класі:

  • реєстрація за окремими стійками та пріоритетна посадка на літак, першочергова обробка багажу в аеропорту;
  • шкіряні сидіння, що розкладаються у двометрові ліжка, великі подушки та пухові ковдри;
  • подарункові набори дорогої косметики та предметів першої необхідності;
  • покращене меню з делікатесами місцевої кухні та картою вин, додаткові напої;
  • мультимедіа-розваги на 15-дюймових моніторах з гарнітурами, що заглушують шум. Велика кількість кінофільмів, шоу та музики на вибір, включаючи дитячі програми;
  • доступ до лаундж-зон аеропортів;
  • подвоєна кількість ручної поклажі та багажу в порівнянні з лімітами економкласу.

Реєстрація за дві години до рейсу можлива через Інтернет, зокрема з використанням сервісу SkyBooking. В аеропортах встановлені автомати для самостійного друку квитків. Компанія не повертає гроші за авіаквиток, якщо клієнт запізнився на рейс, у зв'язку з чим рекомендує прибувати в аеропорт не пізніше ніж за годину до зльоту літака. Пасажирам без багажу після реєстрації можна пройти одразу в зону вильоту.

Клієнти можуть скористатися залами очікування партнерів компанії Star Alliance, оскільки її зони для відпочинку в аеропортах є лише в Африці. На борту не видають газети чи журнали, їх пропонують заздалегідь завантажити на гаджет із сайту South African Airways.

Для групових перевезень пропонують чартерні рейси, у тому числі зі стиковками за бажанням клієнтів та індивідуально підібраним харчуванням.

Історія розвитку

Компанія була заснована у 1934 р. на базі перевізника Union Airways, активи якого викупив уряд ПАР. Бренд отримав нову назву – South African Airways, проте до кінця дев'яностих років носив і другу назву на національному ринку – Suid-Afrikaanse Lugdiens. На момент запуску роботи нової компанії чисельність її персоналу складала 40 осіб, в авіапарку налічувалося п'ять літаків De Havilland та Junkers, дві машини Junkers перебували в оренді. Флот відразу ж був поповнений новими трьома Junkers Ju 52/3m.

У період до початку Другої світової війни компанія перевезла 119 тис. пасажирів, а також доставила 248 т вантажів та 3,28 т пошти. Персонал на той час налічував 418 осіб. На час війни перевезення було припинено. У 1945 р. вони відновилися, було розширено мережу маршрутів. Авіапарк поповнили три військові літаки Junkers Ju 86, перероблені під цивільні потреби. Після закупівлі нових машин вони були повернуті до ВПС ПАР як малопридатні для пасажирських рейсів.

Тоді ж почалися перші міжконтинентальні перельоти, які мали великий попит у пасажирів. У 1946 р. компанія почала експлуатувати Douglas DC-3 та DC-4 на внутрішніх маршрутах. Вперше на літаках перевізника з'являються бортпровідники. Штаб-квартира South African Airways у 1948 р. переміщається до вузлового аеропорту Йоганнесбург з Джермістона. У тому ж році запроваджено практику показу пасажирам кінофільмів під час рейсу.

У 1950 р. закуповуються Lockheed Constellations для польотів до Лондона – перші літаки оператора з повністю герметичним фюзеляжем. З 1952 р. до авіапарку вводять реактивні повітряні судна De Havilland Comet, а в 1956 р. – найшвидші на той момент поршневі далекомагістральні пасажирські лайнери Douglas DC-7.

У 1958 р. оператор замовляє три Boeing 707-320, в 1967-1971 роках наявний старий авіапарк повністю замінюють машинами цієї моделі, а також літаками Boeing 747-200B і 727. У 1980 р. замість знятих з експлуатації 707-х боїнгів починає використовуватися більш економічний у плані витрат палива Airbus A300.

З початком реалізації міжнародної програми протидії апартеїду у компанії починаються складнощі. З 1986 р. запроваджено заборону польоти літаків перевізника до США, роком пізніше – до Австралії. Після падіння політичного режиму расової дискримінації у 1990 р. рейси до цих регіонів поступово відновлюються. Крім того, маршрути розширюються за рахунок нових напрямків до африканських та азіатських країн.

У 1991 р. купують літаки Boeing 747-400 SAA. Через п'ять років чисельність співробітників South African Airways досягає 11,1 тис. осіб, у тому числі 3 тис. – інженерного персоналу. Рейси здійснювалися за 34 напрямками із трьох південноафриканських аеропортів. У 1997 р. компанія змінює емблему відповідно до нових кольорів національного прапора. У 2000 р. закуповується 21 одиниця Boeing. 2002 р. компанія замовляє в Airbus капітальний ремонт машин парку на 3,5 млрд доларів.

Рік потому South African Airways набуває статусу найкращого авіаоператора Африки в сегменті вантажоперевезень. У 2006 р. компанія вступає до найбільшого у світі авіасоюзу Star Alliance. До 2020 р. на фоні падіння операційних показників та зниження попиту через коронавірусну пандемію виникає загроза банкрутства компанії.

Тоді ж уряд анонсував створення на її базі нового оператора, однак у середині року кредитори вирішили схвалити програму реструктуризації South African Airways, що дозволило запобігти ліквідації перевізника. У 2021 р. приймається рішення про викуп контрольного пакету акцій компанії консорціумом Takatso.

Програма лояльності Voyager та додаткові пропозиції South African Airways

Компанія запустила для пасажирів свій пакет преференцій. Бонуси програми Voyager поширюються в тому числі на клієнтів перевізників-партнерів South African Airways. Пасажири, що беруть участь у ній, отримують один з рівнів Blue, Silver і Gold, або ж переходять в елітні групи Platinum та Lifetime Platinum.

Підвищення категорії обслуговування за програмою забезпечується за рахунок накопичення статусних миль, а отримання бонусів – за преміальні милі. Новий рівень у Voyager присвоюється за планом Tier Miles, при цьому кілометраж маршрутів у рамках Base Miles можна обміняти на пільги.

Бонуси включають підвищення комфорту обслуговування або доступ до окремих преміальних опцій. "Платинові" учасники додатково звільняються від необхідності особистої реєстрації та здавання багажу, ці турботи бере на себе VIP-служба компанії. Також клієнтам надається доступ до залів Platinum Lounge, у тому числі з можливістю запрошення до трьох гостей, що подорожують з South African Airways без таких пільг.

Окрім програми лояльності, перевізник пропонує своїм пасажирам низку додаткових послуг, спрямованих на підвищення рівня комфорту перельоту.

Платні опції для клієнтів South African Airways:

  • розширені можливості вибору найкращих місць при бронюванні;
  • купівля додаткових квитків на сусідні місця в економкласі за дешевшою ціною: ці крісла залишаються незайнятими;
  • провезення багажу понад встановлені норми за вагою;
  • підвищення рівня обслуговування до бізнес-класу шляхом участі в онлайн-аукціоні Step Up. Пасажири роблять ставки під час торгів, при цьому їх інформують про суми, які готові заплатити за таку послугу інші клієнти. Як правило, перемога в аукціоні обходиться дешевше, ніж покупка квитка на місце у бізнес-класі;
  • власники карток Discovery Bank можуть отримати доступ до покращених залів очікування за допомогою мобільного додатка.

Для туристів компанія пропонує страхову програму Hepstar Travel Insurance, що включає:

  • компенсацію витрат на невідкладну медичну допомогу;
  • повернення коштів за авіаквиток при відмові від рейсу;
  • виплату у разі запізнення на пересадку у транзитному аеропорту;
  • відшкодування збитків від втрати чи крадіжки багажу;
  • покриття видатків на проживання за кордоном у разі вимушеного продовження терміну перебування в іншій країні з об'єктивних причин;
  • оплату міжнародної юридичної допомоги.

Спільно з вooking.com авіакомпанія пропонує вибрати за доступними цінами до півтора мільйона готелів будь-якого рівня або апартаментів у 228 країнах світу. Також на порталі перевізника запущено пошук автомобілів в оренду від 1,6 тис. партнерів-постачальників цієї послуги.

Корпоративний стиль

Фірмова емблема літаків компанії являє собою нанесені на хвостовий вертикальний стабілізатор синю, зелену, червону та жовту трикутні та трапецієподібні фігури, що повторюють елементи державного прапора ПАР, з додатковим жовтим колом, що символізує сонце, усередині червоного сектора у верхній частині композиції. Аналогічно розфарбовані кінцівки крил. На борту, від кабіни пілотів і до місця на рівні задньої частини площини крил, нанесено напис "South African". Інші частини фюзеляжу пофарбовані в білий колір.

Стюардеси компанії надягають яскраво-синій спідничний костюм, легку білу або синю блузку прямого крою та зав'язаний збоку шарф із фігурними смугами кольорів національного прапора. Форма бортпровідників – синій костюм і краватка, біла сорочка. Пілоти носять такий самий костюм, тільки з двобортним піджаком, краватку темнішого відтінку з діагональними жовтими лініями, білу сорочку і кашкет.

Розмір та опис флоту

Авіаційний парк перевізника складається виключно з повітряних машин виробництва Airbus. Флот компанії налічує загалом сім літаків.

Моделі Airbus авіапарку South African Airways:

  • три літаки A319-100;
  • два повітряних судна A320-200;
  • по одній одиниці A330-300 та A340-300.

Напрямки польотів

South African Airways здійснює перельоти на регулярній основі до 27 країн світу за чотирма десятками напрямків. Маршрутами охоплено усі населені континенти.

Рейсами перевізника покриті:

  • Європа та Азія;
  • Північна та Південна Америка;
  • Африка;
  • Австралія та Океанія.

Міжконтинентальні рейси здійснюються з аеропорту в Йоганнесбурзі. У ПАР перевезення здійснюються за трьома маршрутами. В інші країни Африки літаки курсують за сімома напрямками.

Найпопулярніші рейси з відправленням з ПАР:

  • Нью-Йорк (США);
  • Лондон (Великобританія);
  • Гонконг;
  • Франкфурт (Німеччина);
  • Перт (Австралія).

Дочірні компанії

Компанія South African Airways керує бюджетним перевізником Mango Airlines з базою в аеропорту Кемптон-Парк (ПАР). Лоукостер виконує лише внутрішні рейси країною.